شورو شوقشان مثال‌زدنی است. هرکدام اهل یک محله هستند. یکی از شهرزیبا آمده و دیگری از کوهسار، یکی بچه شهران است و یکی دیگر در محله فردوس زندگی می‌کند هرچه که هست به عشق جلسات قرآن هر هفته در مسجد چهارده معصوم (ع) محله کن دورهم جمع می‌شوند.

همشهری آنلاین - سمیرا باباجانپور: گروه تواشیح شمس‌الهدی یکی از معروف‌ترین گروه‌های تواشیح نوجوانان غرب تهران است. از اجرا مقابل مقام معظم رهبری تا همخوانی در تلویزیون و محافل قرآنی حرم مطهر رضوی (ع) بخشی از دستاوردهای تلاش نوجوانانی است که با عشق راهی خانه خدا شده‌اند و زیر سایه تعلیمات مربی‌شان توانسته‌اند اوج بگیرند و ‌پرواز کنند.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

صدای خوش همخوانی این نوجوانان شنیدنی است. محمدامین طاهری، امیررضا سرادگی، مهدی کوهستانی، علی نورانی، علی زنگنه، مهدی راوش و مهدی حسنی در یک جمع صمیمی در مسجد ۱۴ معصوم (ع) دور هم جمع شده‌اند تا در کنار مربی‌شان سعید محمدخان تمرین کنند. محمدامین طاهری می‌گوید: «دوست دارم به همه دوستانم در مدرسه نشان دهم که چقدر شرکت در کلاس‌های قرآنی و برنامه‌های مذهبی می‌تواند دلنشین باشد.»

 علی نورانی هم با متانتی که برگرفته از تربیت قرآنی است صحبت می‌کند و می‌گوید: «ما در اینجا برنامه‌های متنوعی داریم. کلاس فوتبال و برنامه‌هایی مثل اردو و ... که بسیار جذاب است. برای اینکه بتوانیم یک گروه منسجم و خوب داشته باشیم مربی‌مان آقای محمدخان بسیار تلاش می‌کند. این دورهمی قرآنی خاطرات و لحظات خوبی برایمان ساخته است. به‌خصوص خرابکاری‌هایی که در بعضی از برنامه‌ها انجام می‌دهیم مثلاً یکی از بچه‌ها یادش می‌رود ادامه سرود را بخواند یا یکی صدایش می‌گیرد و نمی‌تواند همراهی کند. همه این‌ها برایمان خاطره است.»

بچه‌های گروه تواشیح شمس الهدی معتقدند تواشیح مثل ویترینی جذاب برای کلاس‌های قرآنی و برنامه‌های قرآنی است و برای نوجوانان می‌تواند جذاب باشد و انگیزه حضورشان در مسجد را پررنگ‌تر کند.