برای حفظ بناهای مذهبی و تاریخی و راه‌اندازی پهنه گردشگری، عملیات طراحی و ساخت سردر جنوبی آستان مقدس امام‌زاده معصوم(ع) تا پایان سال اجرا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، نشست ساماندهی جداره‌های آستان امامزاده معصوم (ع) و طراحی سردر جنوبی آن با حضور «رضا شرفی» شهردار و مدیر پروژه‌های بازآفرینی شهرداری منطقه ۱۰، «محمدرضا ترحمی» مدیرکل و جمعی از مدیران اوقاف غرب تهران، مسئولان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران و تولیت و اعضای هیات امنای آستان امامزاده معصوم (ع) برگزار شد.

در این نشست شهردار منطقه ١٠ از راه اندازی پهنه گردشگری در محله‌های تاریخی خبر داد و گفت : «محله‌های بریانک و هفت‌چنار واجد ارزش‌های تاریخی و گردشگری هستند. در این چارچوب امیدوارم طرح پهنه گردشگری منطقه هر چه زودتر تصویب شود تا اقدامات بهتر و بیشتری برای ساماندهی این محله‌ها و همچنین آستان امامزاده معصوم (ع) انجام شود. »

به گفته «رضا شرفی» شهرداری برای ساماندهی آستان امامزاده معصوم(ع) به‌عنوان همکار وارد و مقرر شده در طراحی سردر جنوبی و جداره‌های آن نقش‌آفرینی کند تا منظر بهتری پیدا کند. همچنین چندین جلسه کارشناسی و مدیریتی در این رابطه برگزار و قرار شده شرکت توسعه فضاهای فرهنگی این کار را انجام دهد.

او ادامه داد : «انجام هر اقدامی در درون امامزاده، نیازمند کسب مجوزهای لازم از کمیسیون ماده پنج و اداره‌ کل میراث فرهنگی است. با این‌ حال، شهرداری منطقه ۱۰ آماده هرگونه همکاری با آستان امامزاده معصوم(ع) در خصوص املاک همجوارش است. »
در پایان این جلسه، مقرر شد کارگروه تملیکی، املاک مجاور با امامزاده معصوم (ع) به‌ویژه بخش جنوبی آن را مورد بررسی قرار داده و مدیریت آستان امامزاده معصوم (ع) نیز با مالکان آن گفت‌وگوهایی را برای توسعه فضای فرهنگی امامزاده انجام دهد.