کاپیتان تیم ملی از آخرین شرایط خودش و تیم ملی در آستانه دیدار با اروگوئه می‌گوید؛ دیداری که به عقیده او می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

همشهری‌آنلاین - محمد زارعی  

فصل جدید برای علیرضا جهانبخش با نیمکت‌نشینی آغاز شد. او در هفته‌های ابتدایی تنها به‌عنوان بازیکن ذخیره و در دقایق پایانی به میدان می‌رفت اما رفته‌رفته توانست شرایط را تغییر دهد و با گلزنی در لیگ اروپا و ساختن پاس‌گل در لیگ هلند، به ترکیب اصلی فاینورد برسد. همین مسئله باعث شده تا یکی از کاپیتان‌های تیم ملی با روحیه‌ای بالا خودش را به اردوی تیم ملی برساند و زیرنظر کی‌روش آماده ۲‌بازی تدارکاتی بزرگ شود.

جهانبخش در گفت‌وگو با همشهری از اهدافش در این فصل گفته است.

*در شروع فصل شرایط چندان مناسبی نداشتی اما رفته رفته اوضاع برایت بهتره شده و در هفته‌های اخیر توانسته‌ای هم به ترکیب اصلی برسی و هم گل‌زنی کنی و پاس‌گل بدهی.

در بازی‌های اول فصل، در ترکیب اصلی نبودم ولی دوست داشتم هرچه زودتر فیکس شوم. تمرینات خوبی داشتم و کم‌کم اوضاع بهتر شد. می‌خواستم آمادگی خودم را با ثبت اعداد و ارقام خوب و تأثیرگذاری بیشتر، بالا ببرم. خدا را شکر در این دو سه هفته همه‌چیز خیلی خوب پیش رفت و بازی‌های خوبی داشتم. امیدوارم بتوانم این روند را ادامه بدهم تا در سالی که به جام‌جهانی ختم می‌شود، هم برای باشگاه تأثیرگذار باشم و هم با آمادگی خوب در جام‌جهانی حاضر شوم.

*از ۷‌بازی اول ۱۶‌امتیاز گرفته‌اید و تیم چهارم جدول هستید. فاینورد امسال مدعی قهرمانی خواهد بود؟

لیگ را خیلی خوب شروع کردیم و شرایط خوبی داریم. اختلاف‌مان با صدر جدول تنها ۲‌امتیاز است و این شرایط می‌تواند در آینده بهتر شود. حضور در بالای جدول و حتی رسیدن به قهرمانی از اهداف امسال تیم است. در لیگ اروپا هم یک‌باخت مقابل لاتزیو و یک‌برد داشته‌ایم و به آینده تیم امیدوار هستیم.

*این فصل خودت دنبال چه هدفی هستی؟

اعداد و ارقام بهتری ثبت کنم، نسبت به سال گذشته بازی‌های بیشتری انجام بدهم و تأثیرگذارتر باشم. امسال بازی‌ها فشرده‌تر است و هر سه چهار روز یک‌بازی داریم. این موضوع می‌تواند در روند آماده‌سازی و اعتمادبه‌نفسی که می‌توانم داشته باشم، خیلی به من کمک کند.

*تیم ملی با اروگوئه و سنگال بازی دوستانه دارد. این بازی‌ها را چطور می‌بینی؟

این دو بازی قبل از جام‌جهانی می‌تواند محک خوبی برای تیم ملی باشد. هر دو این تیم‌ها در جام‌جهانی حضور دارند و امیدوارم بتوانیم بازی‌های خوبی مقابل آنها انجام بدهیم. در این بازی‌ها بازیکنان می‌توانند همدیگر را بهتر بشناسند. برای اینکه تیم ملی روند رو به رشدی داشته باشد و بتوانیم به آماده‌سازی برسیم، به چنین دیدارهایی نیاز داریم.

*برای سومین‌بار جام‌جهانی را تجربه می‌کنی. با تجربه‌ای که داری احتمال می‌دهی تیم از گروه صعود کند؟

با توجه به مسیری که در پیش داریم و تیم‌هایی که هم‌گروه ما هستند، صعود فوق‌العاده سخت است. صعود هدف تیم است و ما برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم. از لحاظ ذهنی، فیزیکی و امکانات آماده باشیم و از همه مهم‌تر باید بازی‌های خوبی انجام بدهیم. باید بازی به بازی پیش برویم. هدف اول ما باید خوب بازی کردن مقابل انگلیس باشد و با همه قوا برای این بازی به زمین برویم. کار ما بسیار سخت است اما با شناختی که از بچه‌ها دارم و همتی که در همه این سال‌ها از آنها دیده‌ایم و بازی‌های خوبی که انجام داده‌اند، اطمینان دارم همه با انرژی و اعتمادبه‌نفس برای انجام بازی خوب به زمین می‌رویم تا دل مردم شاد شود.

*در این فرصتی که تا جام‌جهانی مانده، می‌شود کار خاصی برای تیم ملی انجام داد؟  

تا جام جهانی ۲ ماه بیشتر فرصت نداریم. همدلی خیلی مهم است؛ مربیان لیگ برتری، بازیکنان، مدیران، خبرنگاران و از همه مهم‌تر هواداران باید با انرژی مثبت از تیم ملی حمایت کنند تا تیم به آرامش و تمرکز برسد و با شرایط خوبی به جام‌جهانی برود. جام‌جهانی بزرگ‌ترین سکوی فوتبال جهان است و نیاز است بازیکنان از هر نظر آماده باشند. فشار خیلی زیاد است اما امیدوارم با حمایتی که می‌شویم، آرامش به تیم ملی منتقل و فشار کمتر شود. انتظارات از تیم زیاد است و امیدوارم دست به‌دست هم بدهیم تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم و باعث افتخار شویم. قبل از جام‌جهانی هرچه یک تیم بازی بیشتر داشته باشد، بهتر می‌تواند آماده شود ولی متأسفانه به‌خاطر کمبود زمان برگزاری همین ۲ بازی هم خوب است. البته با توجه به فشردگی بازی‌ها، اگر تعداد بازی تدارکاتی بیشتر شود، شاید از نظر فیزیکی برای بچه‌ها سنگین باشد.

منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها