تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۲

گروه ورزشی: در حالی که به نظر می‌رسید منچستریونایتد با خط حمله گرانقیمت‌اش توان عبور از خط دفاعی ساندرلند را ندارد این نمانیا ویدیچ بود که با گل 3 امتیازی‌اش به نگرانی تماشاگران اولدترافورد پایان داد.

 در دقیقه 91، وقتی دو امتیاز از دست‌رفته یونایتد قطعی به نظر می‌رسید، مدافع صرب این تیم توانست ریباند شوت مایکل کریک را که به تیر عمودی برخورد کرده بود، به تور دروازه برساند. بدین‌ترتیب منچستریونایتد هم مانند سه مدعی دیگر لیگ برتر پیروز شد تا تغییری در وضعیت صدر جدول به وجود نیاید.

ساندرلند که چند روز پیش سرمربی‌اش روی‌کین را از دست داده بود، فراتر از انتظار بازی کرد و با فوتبال فشرده‌اش نه‌تنها مقابل حملات یونایتد ایستادگی کرد بلکه در 10 دقیقه پایانی چند حمله موثر داشت به طوری که حتی در ثانیه‌های باقیمانده پس از گل ویدیچ، هواداران میزبان هنوز از پیروزی مطمئن نبودند. هرچند ساندرلند این بازی را بدون امتیاز ترک کرد، ولی تکرار چنین بازی‌هایی می‌تواند آنها را به رتبه مطمئنی در جدول برساند. نمایش بازیکنان این تیم می‌تواند درسی از اتحاد و تسلیم‌ناپذیری برای سرمربی سابق این تیم باشد که در مقابله با مشکلات ترجیح داد میدان را ترک کند.

یکی از صحنه‌های جالب بازی در دقیقه 65 بود که رونالدو پس از برخورد با اندی رید، توپ را به بیرون زد و در حالی که دنده‌اش را گرفته بود به سوی تونل ورزشگاه رفت. فرگوسن که به دلیل محرومیت روی نیمکت نبود، با تعجب به دنبال یافتن جزئیات ماجرا بود چون هیچ بازیکنی آماده تعویض نشده بود. حرکت رونالدو نیمکت منچستریونایتد را هم تا حدودی به هم ریخت و چند دقیقه طول کشید تا آنها در مورد بازیکن جانشین به نتیجه برسند.

تنها چند روز پس از دریافت توپ طلا، این یکی دیگر از حرکات رونالدو بود که بوی غرور می‌داد، به ویژه اینکه بال پرتغالی، نمایش چندان خوبی هم ارائه نکرده بود. با این وجود فرگوسن پس از بازی گفت که از رفتار ستاره تیمش خشمگین نیست: «ضربه سختی به پشت او خورد، درست مانند اتفاقی که سال گذشته برای وین رونی افتاد و او چند بازی را به دلیل شدت درد از دست داد. نیازی نبود که او به نیمکت بیاید. بهترین کار این بود که هرچه سریع‌تر مداوا شود.» فرگوسن همچنین درباره این بازی یک‌طرفه گفت: «شایسته پیروزی بودیم ولی کار خیلی سختی داشتیم.» هزینه این پیروزی دشوار محرومیت وین رونی و پاتریس اورا برای بازی حساس هفته آینده مقابل تاتنهام است چراکه هر دو بازیکن پنج کارته شده‌اند.

پایان تساوی‌های لیورپول

لیورپول که با 2 تساوی بدون گل متوالی مقابل فولام و وستهم فرصت فاصله گرفتن با سایر مدعیان را از دست داد، شنبه با پیروزی 3 بر یک در خانه بلکبرن توانست در صدر جدول باقی بماند. در غیاب تورس مصدوم، انتظار گلزنی طولانی شد ولی در دقیقه 69 ژابی آلونسو یکی دیگر از اسپانیایی‌های تیم توانست به اضطراب بنیتس پایان دهد. مقاومت خط‌دفاعی بلکبرن در مقابل لیورپولی که بهتر از نیمه اول بازی می‌کرد، 10 دقیقه بعد، بار دیگر شکسته شد و این بار بن آیون توانست گلزنی کند. گل دقیقه 86 سانتاکروز میزبان را به کسب حداقل امتیاز امیدوار کرد ولی در لحظات پایانی که بلکبرن با نفرات زیاد برای زدن گل تساوی حمله می‌کرد، جرارد توانست گل سوم لیورپول را به ثمر برساند.

بنیتس معتقد است که بازگشت به مسیر پیروزی برای تیمش بسیار مهم بود: «این
3 امتیاز اهمیت زیادی دارد. در نیمه‌اول، ما مالکیت زیادی داشتیم ولی نتوانستیم فرصت‌های زیادی خلق کنیم. در نیمه‌دوم فضای بیشتری به دست آوردیم. گل دوم به ما اعتماد به نفس داد و بن آیون هم برای ما مهم بود. پس از گل آنها، کمی تحت فشار قرار گرفتیم ولی خوشبختانه جرارد درست در لحظه پایانی گلزنی کرد.» او درباره صدرنشینی تیمش اضافه می‌کند: «در موقعیت بسیار خوبی هستیم و می‌خواهیم همین جا بمانیم. ما به تمرینات سخت‌مان ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم خوب بازی کنیم.»

اما این دهمین بازی بدون پیروزی بلکبرن بود و پل اینس را تحت فشار بیشتری قرار داد، ولی او برخلاف همبازی‌اش روی کین به تسلیم شدن فکر نمی‌کند، به ویژه اینکه عملکرد تیمش را مثبت می‌داند: «ما برنده نشدیم ولی خنده به صورت من بازگشته است. نتیجه بی‌رحمانه است و هرکسی غیراز این بگوید، چیزی از فوتبال نمی‌فهمد. ما پس از 70 دقیقه بازی خوب، شایسته امتیاز بودیم و هواداران هم این را می‌دانند.» بلکبرن در بازی‌های بعدی با حریفان ضعیف‌تری روبه‌رو می‌شود و اینس که معتقد است 5 بازی بعدی حکم فینال را دارند، امیدوار است که در آنها به نتایج بهتری برسد.

پیروزی پردردسر آرسنال

هرچند آدبایور خیلی زود توانست دروازه ویگان را باز کند، اما آرسنال برای حفظ این برتری خیلی زجر کشید. امانوئل ابوئه که در دقیقه 30 جانشین سمیر نصری مصدوم شد، توپ‌های زیادی را از دست داد و به همین دلیل هواداران آرسنال شروع به هو کردن او کردند، تا جایی که ونگر مجبور شد در دقایق پایانی سیلوستر را به جای او به زمین بفرستد. سرمربی آرسنال در پایان بازی گفت که این تصمیمی سخت ولی ضروری بود: «احساس کردم او کاملا اعتماد به نفسش را از دست داده، دیگر نمی‌تواند توپ را نگه‌دارد و این می‌توانست برای تیم خطرناک باشد. این اتفاقی ناراحت‌کننده است ولی مهمترین چیز این است که تیم پیروز شد. هواداران با او خیلی سخت‌گیر بودند و او پسر حساسی است. من با این تعویض قصد اثبات هیچ چیزی را نداشتم و تنها می‌خواستم پیروزی را حفظ کنیم.»