رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی از ورود معاون رییس جمهور و دادستانی به موضوع باغ گیاه‌شناسی خبر داد و از شهرداری درخواست کرد از این فرصت برای صیانت از باغ استفاده کند.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی عباسی در جریان جلسه شصت و یکم شورای شهر تهران در تذکری در خصوص ساختمان‌های ناایمن شهر تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر در تهران داریم که بخشی از آنها اولویت شماره یک هستند چرا که مردم در آنها تردد می‌کنند و توقع این است که شهرداری به صورت ویژه به این مسأله ورود کند. دادستانی نیز وارد میدان شده و شهرداری باید از این فرصت استفاده کند.

او ادامه داد: در شهر گودهای رهاشده را داریم و خواهش می‌کنم مناطق، تکلیف گودهای رهاشده را نیز تعیین کنند. بسیاری از این گودها بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال است که بلاتکلیف هستند و پایدارسازی گود نیز مدت زمان خود را دارد و اگر زمان به اتمام برسد خطرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به موضوع باغ گیاه‌شناسی گفت: باغ گیاه‌شناسی یک میراث طبیعی و ملی کشور است.همه ما تکلیف داریم که از آن حفاظت کنیم و توقع می‌رود که شهرداری تهران و منطقه ۲۲ تدابیر لازم را انجام دهند. با مکاتبات انجام شده متوجه شدم معاون رییس جمهور و دادستانی نیز به موضوع باغ گیاه‌شناسی ورود کردند و شهرداری باید از این فرصت استفاده کند. ساخت و ساز در مجاورت باغ گیاه‌شناسی کار غلطی است.

به گزارش ایلنا، عباسی همچنین با اشاره به مسأله تنش آبی در کشور گفت: بازچرخانی آب در سطح شهر تهران ضروری است و پیشنهاد می‌کنم شهرداری لایحه‌ای برای نحوه بازچرخانی آب در سطح شهر تهران به شورای شهر ارائه کند.