همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به عدم تخصیص دلار از منابع ارزی توسط دولت به مترو گفت: اگر قرار است کمکی از صندوق ذخیره ارزی نشود بهتر است اصلا مترو نسازیم.

مهندس محسن هاشمی با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر عدم ضرورت استفاده از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه و تجهیز مترو تهران به مهر گفت: خرید تجهیزات مترو متکی به تامین ارز است و تا زمانی که نتوانیم نیازها را برآورده کنیم در واقع نمی‌توانیم مترو را راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر این که در صورت عدم تامین منابع ارزی، هزینه‌های ریالی مترو تهران نیز بلا استفاده می‌ماند مجددا افزود: در چنین شرایطی بهتر است که مترو نسازیم.

هاشمی به خرید تجهیزاتی مثل آسانسور، واگن، پله برقی، ترانس خشک و... از خارج اشاره کرد و گفت: اولویت نخست مترو تهران خرید این تجهیزات است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد: در حالی که طی دو سه سال گذشته بیش از دهها میلیارد دلار به حساب صندوق ذخیره ارزی کشور وارد شده است اما حتی یک دلار نیز به مترو تهران داده نشده است.

وی با عنوان این مطلب که تا حالا بهانه این بود که مجلس باید اجازه بدهد از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه مترو تهران استفاده شود افزود: حالا دیگر بهانه‌ای وجود ندارد و منتظر اقدامات دولت هستیم.

هاشمی گفت: اگر هم فکر می‌کنند به جای مترو همچنان اولویت با مونوریل است تکلیف را مشخص کنند.