گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری در نظر دارد اهمیت بیشتری به نمای ساختمان‌ها بدهد، گفت:

در مقرراتی که به این منظور برای ابلاغ به مناطق آماده کرده‌ایم صدور پروانه جداگانه برای نمای ساختمان‌ها الزامی شده است.

نصرت‌الله کاشانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، دیروز در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) در جمع خبرنگاران، با اشاره به وظایف شهرداری تهران در کنترل ساخت و‌سازها افزود: نظارت بر مهندسان ناظر، محاسب و طراح بر عهده سازمان نظام مهندسی است و شهرداری تهران هم تطبیق ضوابط و رعایت آنها را کنترل می‌کند.

کاشانی در مورد رعایت ماده 33 نظام مهندسی اظهار کرد: در این راستا کنترل از ساختمان‌های بالاتر از 3 هزار متر شروع شده و به 2500 متر رسیده است و به این ترتیب همه ساختمان‌ها کنترل خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری تهران حضور ناظران را کنترل و بررسی می‌کند و در تفاهمنامه‌ای که امضا شده است مهندسان ناظر باید برنامه حضور در ساختمان‌ها را گزارش دهند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درخصوص رشد صدور پروانه‌های ساختمانی، بیان داشت: تا پایان مهرماه 12 هزار پرونده صادر شده است که نسبت به سال گذشته 7 درصد در تعداد و 18 درصد در متراژ رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به رویکرد شهرداری در موضوع نمای ساختمان‌ها، اضافه کرد: تا‌کنون به معماری داخلی ساختمان‌ها بیشتر توجه می‌شد، اما در نظر داریم به نمای ساختمان‌ها اهمیت بیشتری دهیم و به این منظور مقرراتی را برای مناطق آماده کرده‌ایم که ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: در این برنامه، صدور پروانه به‌صورت جداگانه الزامی شده است و نماها قبل از ساخت باید به تایید برسند تا با محله و خیابان هماهنگ باشند.

کاشانی در مورد دفاتر خدمات الکترونیک نیز اظهار داشت: این دفاتر کار رسمی خود را آغاز کرده‌اند که در این مرحله تشکیل پرونده‌ها و همه درخواست‌ها در این دفاتر صورت می‌گیرد.