دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از هیلاری کلینتون و دیگر دموکرات‌ها شکایت کرده و مدعی شده است که آنها با مرتبط کردن کمپین او به روسیه سعی در تقلب در انتخابات سال ۲۰۱۶ داشتند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌ان، در این دادخواست نام گروه گسترده‌ای از شخصیت‌هایی که ترامپ سال‌ها متهم به سازماندهی توطئه‌ای عمیق علیه خود کرده است، از جمله جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی و دیگر مقامات اف‌بی‌آی ذکر شده است.

در ین دادخواست که در دادگاه فدرال در فلوریدا ثبت شده، آمده است: «مدافعان تحت پوشش تحقیقات مخالف، تجزیه و تحلیل داده‌ها و دیگر حیله‌های سیاسی، بدخواهانه به دنبال تحت تأثیر قرار دادن اعتماد عمومی بودند. آنها با یک هدف منفرد و منفعت طلبانه با هم کار کردند: تحقیر دونالد ترامپ.»

این شکایت در بیش از ۱۰۸ صفحه، علیه بسیاری از مخالفان سیاسی ترامپ مطرح شده و نارضایتی‌هایی را که او سال‌ها از آن شکایت کرده است را برجسته می‌کند. این دادخواست ادعا می‌کند که دموکرات‌ها و مقامات دولتی مرتکب جرم‌هایی شده‌اند؛ از یک توطئه دزدی گرفته تا تعقیب بدخواهانه، کلاهبرداری رایانه‌ای و سرقت داده‌های مخفی اینترنتی. در این دادخواست بیش از ۲۴ میلیون دلار هزینه و خسارت اعلام شده است.