طبق بیانیه اپل، فروش محصولات فیزیکی این شرکت در روسیه پس از حمله به اوکراین متوقف کرده شده است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت ورج، این آخرین گام اپل پس از اعمال محدودیت برای Apple Pay در روسیه و خارج کردن برخی از برنامه‌های خبری روسی از اپ استور در خارج از این کشور است.

اپل در بیانیه خود که در زیر می‌توانید به طور کامل آن را بخوانید، می‌گوید هفته گذشته در واکنش به خشونت‌ها، تمام صادرات به کانال فروش در روسیه را متوقف کرده است. این شرکت می‌گوید که به ارزیابی وضعیت ادامه خواهد داد و با دولت‌های کشورهای آسیب‌دیده در ارتباط است.

در حالی که فروشگاه روسی اپل هنوز آنلاین است، محصولاتی مانند آیفون و مک به عنوان «در حال حاضر در دسترس نیستند»، در آن دیده می‌شود.

در بیانیه اپل آمده است: «ما عمیقا نگران حمله روسیه به اوکراین هستیم و در کنار همه افرادی هستیم که در نتیجه خشونت رنج می‌برند. ما از تلاش‌های بشردوستانه حمایت می‌کنیم، برای بحران پناهجویان کمک می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای حمایت از تیم‌های خود در منطقه انجام می‌دهیم.

ما در پاسخ به روسیه، اقدامات متعددی انجام داده‌ایم. تمام فروش محصولات در روسیه را متوقف کرده‌ایم. هفته گذشته همه صادرات به کانال فروش خود در این کشور را متوقف شده‌اند. Apple Pay و سایر خدمات محدود شده است. آرتی نیوز و اسپوتنیک نیوز دیگر برای دانلود از اپ استور خارج از روسیه در دسترس نیستند. ما ترافیک و حوادث زنده را در نقشه‌های اپل در اوکراین به عنوان یک اقدام ایمنی و احتیاطی برای شهروندان اوکراینی غیرفعال کرده‌ایم.

به ارزیابی وضعیت ادامه خواهیم داد و با دولت‌های مربوطه در مورد اقداماتی که انجام می‌دهیم در ارتباط هستیم. ما به همه کسانی که در سراسر جهان خواهان صلح هستند، می‌پیوندیم.»

برچسب‌ها