همشهری آنلاین: هیئت علمای مسلمین عراق با صدور فتوا امضای توافقنامه امنیتی بین بغداد و واشنگتن را حرام اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، هیئت علمای مسلمین عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: امضای توافقنامه‌ امنیتی بین عراق و دولت اشغالگر آمریکا از نظر شرعی حرام و باطل است و هیچ گونه تعهدی برای مردم عراق ایجاد نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: امضای این توافقنامه توسط سیاستمداران عراقی اعم از اعضای دولت، مقامات اجرایی و یا پارلمانی به معنای زیر پا گذاشتن منافع عمومی ملت عراق و بی‌احترامی به عزم و اراده آنها است، لذا امضای این توافقنامه خیانت به خدا، پیامبر اکرم (ص) و مسلمانان اعم از مردم عراق و غیر آنها محسوب می‌شود.

در بیانیه هیات علمای مسلمین عراق آمده است: در توافقنامه اصل برابری که بر اساس آن اعلام مجوز امضای قرارداد و توافقنامه با غیرمسلمانان را داده است، رعایت نشده و علاوه بر آن این توافقنامه یک توافق بین ضعیف و قوی و یک توافقنامه‌ی اجباری است زیرا ساخته‌ی دست دولت اشغالگر است و دولت عراق برای امضای آن آماده نیست.

در بیانیه مذکور تاکید شده است: این توافقنامه بر اساس چشم پوشی دولت و ملت عراق به سود دشمنان اشغالگر آمریکایی و هم پیمانانشان صورت گرفته است و این چشم پوشی‌ها در تمامی محور‌های سیاسی، دیپلماتیک، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی مشهود است.

هیئت علمای مسلمین عراق تاکید کرده است: ائتلاف نظامی با کشور اشغالگر و غیر مسلمان از نظر شرعی حرام و باطل است و اسلام هرگز اجازه ائتلاف بین مسلمانان با غیرمسلمانان را که در حال جنگ با اهل اسلام هستند، نمی‌دهد.