این روزها، بازار زلف‌های پریشان داغ است.با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، خرید و فروش انواع موهای طبیعی و مصنوعی در سالن‌های زیبایی زنانه و بخش‌هایی از خیابان منوچهری و بازار بزرگ تهران، حسابی رونق می‌گیرد.

همشهری آنلاین- سحر جعفریان: موهایی با اسامی عجیب و غریب از «ابریشمِ شلاقی» گرفته تا «راپونزلی» و «شاهزاده عرب» که دامنه قیمت هایشان از ۲۰۰ هزار تومان با توجه به دسته‌ای یا وزنی بودنشان، شروع می‌شود و تا مبالغ میلیون تومانی هم پیش می‌رود.

بر این دامنه پر چین قیمت‌ها بیش از آن که کیفیت و شیوه تضمین خدمات اثر گذار باشد، موقعیت جغرافیایی سالن‌های زیبایی و نیز لوکس مآب بودن فروشگاه‌های عرضه کننده این محصولات آرایشی و زیبایی، اثربخش است. یکی از سالن داران مناطق شمالی تهران در این‌باره می‌گوید: «واقعیت این است که ابزار و تجهیزاتی که ما استفاده می‌کنیم با ابزار و تجهیزات سالن داران جنوب شهر یا حتی مرکز شهر، متفاوت است. از جنس موها گرفته تا چسب یا دستگاه‌های حرارتی که همگی مرغوب هستند. موهای طبیعی که اصلا رنگ نشده، آسیب ندیده، موخوره ندارد و تمام مدت برای حفظ سلامتی و شادابی آن از مواد پروتئینی و کراتینی استفاده می‌شده، واضح است که گران باشد.

در سالن های نامعتبر موی دُم اسب را به جای موی طبیعی روی سر مشتری‌ها می گذارند که اصلا بهداشتی نیست! ما این موهای طبیعی و سالم را یا از فروشگاه‌های برند و یا از تعدادی فروشنده مو که با آنها قرارداد موهای سالم بسته‌ایم، می خریم. این فروشنده‌ها موهای خوشان را طبق قراردادی سالانه (از یک سال تا ۵ سال) با رعایت شروط ذکر شده در قرارداد به ما می‌فروشند.»

داستان بازار خرید و فروش موهای طبیعی در حالی هر سال تکرار می‌شود که اغلب مشتریان سالن‌های زیبایی از فقدان نظارت مستمر و جدی نهادها و اتحادیه‌های مرتبط با این موضوع (از نوسان قیمت ها و کم و کیف خدمات آرایشی و زیبایی) گلایه‌مند هستند. این داستان و بازار تا شبکه‌های مجازی نیز کشانده شده است.