پاپ از کسانی که فرزند همجنسگرا دارند خواست با آنان رفتار خوبی داشته باشند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، شفقنا به نقل از رویترز نوشت: پاپ فرانسیس امروز چهارشنبه گفت که والدین فرزندان همجنس‌گرا نباید آنها را محکوم کنند بلکه از آنها حمایت کنند.

پاپ ۸۵ ساله که طبق روال هر چهارشنبه به کسانی که در میدان سنت‌پیتر واتیکان جمع شده بودند موعظه می‌کرد در مورد مشکلاتی که والدین با کودکان خود دارند صبحت کرد و افزود: این مسائل شامل والدینی است که گرایش های جنسی متفاوتی را در فرزندان خود می بینند؛ مهم است که چگونه با آن رفتار کنند، چگونه فرزندان خود را همراهی کنند و پشت یک نگرش محکوم کننده پنهان نشوند.

پاپ قبلا گفته بود که همجنسگراها حق دارند که توسط خانواده هایشان به عنوان فرزند و خواهر و برادر پذیرفته شوند. وی همچنین گفته بود «در حالی که کلیسا نمی تواند ازدواج همجنس گرایان را بپذیرد، اما می تواند از قوانین مدنی با هدف اعطای حقوق مشترک به شرکای همجنس گرا در زمینه‌های حقوق بازنشستگی و مراقبت‌های بهداشتی و مسائل ارثی حمایت کند.»

حمایت پاپ از افراد همجنسگرا درحالی است که نهاد کلیسا با پرونده‌های متعدد و گاه قدیمی آزار جنسی کودکان توسط اعضای خود دست به گریبان است که تنها در فرانسه تعداد این قربانیان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.