شهردار منطقه ۱۳ از ثبت‌نام این منطقه در شبکه ملی شهرهای سالم ایران خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدهادی علی‌احمدی شهردار منطقه ۱۳ گفت: پیرو سیاست مدیریت کلانشهر تهران مبنی بر زیست‌پذیری مطلوب شهر و ارتقای سلامت، رفاه و نشاط اجتماعی و با توجه به افتتاح و فعالیت خانه مشارکت مردم در سلامت منطقه ۱۳، این منطقه به عنوان کاندید شهر سالم در پایتخت انتخاب و در شبکه ملی شهرهای سالم در ایران ثبت شد.

وی افزود: در راستای برنامه شهر سالم سازمان جهانی بهداشت و تقویت نظام شبکه ای آن در ایران و اجرای این طرح در شهر تهران، منطقه ۱۳ به عنوان نخستین منطقه در شهر تهران کاندید شهر سالم در پایتخت شده و با معرفی به سازمان جهانی بهداشت برای دریافت نشان آن، در شبکه ملی شهرهای سالم در ایران ثبت شده است.

علی‌احمدی اظهار داشت: انتخاب منطقه ۱۳ برای دریافت این نشان در شهر تهران دستاورد مهمی برای شهرداری تهران و این منطقه محسوب می‌شود. از این رو، می‌بایست تغییرات و تمرکز بیشتری در زمینه سلامتی و رفاه شهروندان داشته باشیم که خوشبختانه، همسو با این سیاست، خانه مشارکت مردم در سلامت نیز آغاز به کار کرده و این منطقه آمادگی لازم را برای مشارکت در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های این مرکز دارد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی هایی برای تعاملات مستمر با معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، این مرکز و سایر اعضای شورای مشارکت مردم در سلامت انجام شده، تصریح کرد: خانه مشارکت مردم در سلامت برای هماهنگی ارائه خدمات سلامت محور در زمینه جسمی و روحی به شهروندان فعال شده که با شناسایی نقاط آسیب پذیر و چالش‌های سلامتی محلات، ایده و طرح و برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است.