رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم بودجه‌ای که برای حمل و نقل عمومی در بودجه ۱۴۰۰ دولت در سال جاری پیش‌بینی شده بود و به صورت کامل محقق نشد، در سال ۱۴۰۱ حتما افزایش یابد چراکه بدون این افزایش‌ برای حمل و نقل تهران نمی‌توان کاری کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز ۲۳ آذرماه در ابتدای سی و یکمین جلسه این شهر در نطق پیش از دستور خود با اشاره به دو مناسبت هفته جاری گفت: پنجشنبه ۲۵ آذرماه روز پژوهش نامگذاری شده است و آن را گرامی می‌داریم و امیدواریم پژوهش در کشور کاملا عملیاتی شود.

وی ادامه داد: به بودجه کشورهای پیشرفته که نگاه کنید، این کشورها بودجه‌های بالایی را صرف پژوهش می‌کنند و بعد عملیات اجرایی دارند.

چمران در ادامه با اشاره به روز حمل و نقل و رانندگان گفت: ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل و رانندگان است و نه‌تنها در تهران بلکه در بسیاری از شهرهای کشور و ناوگان بین شهری نیز مشکل حمل و نقل داریم و باید این موضوع حل شود.

چمران ضمن ابراز امیدواری درباره بودجه ۱۴۰۱ دولت در بخش حمل و نقل گفت: امیدواریم بودجه‌ای که برای حمل و نقل عمومی در بودجه ۱۴۰۰ دولت در سال جاری پیش‌بینی شده بود و به صورت کامل محقق نشده، در سال ۱۴۰۱ حتما افزایش یابد چراکه بدون این افزایش‌ها برای حمل و نقل تهران نمی‌توان کاری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه وضع حمل و نقل شهر تهران خراب است، اضافه کرد: اگر هم کاری شود، همین ۱۶۵ اتوبوسی است که خریداری می‌شود و در مقایسه با چند هزار اتوبوسی که از رده خارج شده در ۴ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

چمران گفت: اگر آلودگی هوا هست، باید از همین سرچشمه جلوی آن را بگیریم؛ از نبود حمل و نقل عمومی و استفاده بیش از حد از اتومبیل‌های شخصی. موارد خاصی از جمله نمایشگاه‌ها نیز به آلودگی هوا کمک می‌کنند. دوستان عزیز ما که برای همه آن‌ها احترام قائل هستیم - و نمی‌گویم مسئولیت ندارند، شما همه‌کاره و مسئول همه‌جا هستید - مسئول این آلودگی هم شما هستید. اقدامات در آلودگی هوا و تنفسی که همه ما باید داشته باشیم و از آن محروم هستیم، تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: 

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی خوب و درست می‌توان اقدامات را درست کرد. مطالعات انجام‌شده و نتیجه آن هم مشخص است و باید عملیاتی شود. برای عملیاتی شدن آن نیز شهرداری و شورای شهر تهران آماده هستند. شوراهای شهر و شهرداری‌های کلانشهرهایی که دچار آلودگی هوا هستند نیز آماده همکاری هستند. باید این همکاری صورت بپذیرد وگرنه تاثیر بسیار منفی در همه چیز خواهد داشت.

چمران گفت: فکر نکنید اعتباراتی که اینجا گذاشته می‌شود اضافی است. خیر، اینگونه نیست. اینجا اگر اعتباری گذاشته شود از هزینه‌های بیمارستانی و مرگ و میر و نظایر آن کاسته خواهد شد. فکر نکنید این بودجه‌ها اضافی است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: از نمایندگان مجلس که می‌خواهند بودجه دولت را بررسی کنند خواهش می‌کنم با چشم باز و بینش علمی به بودجه نگاه کنند و فکر نکنند اگر برای حمل و نقل عمومی شهرها اعتبار و بودجه‌ای گذاشتتند بودجه از دست آن‌ها در رفته است. درست است که هزینه است اما از بسیاری هزینه‌های دیگر خواهد کاست.

بیشتر بخوانید: 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی قرار شد از هزینه سوخت به حمل و نقل کمک شود و مابه‌التفاوت آن به شهرداری داده شود. وزیر سابق نفت در همین شورا قول داد اما عملی نکرد. امیدواریم در مجلس بودجه به خوبی بررسی شود و نتیجه خوبی از آن بگیریم و در برابر این همه ناراحتی مردم عرق شرم فقط بر پیشانی ما ننشیند.

برچسب‌ها