همشهری آنلاین: شهردار تهران با توضیح در خصوص دو طبقه کردن اتوبان امام علی(ع) گفت: پایتخت را نمی‌توان با سعی و خطا اداره کرد.

به گزاش ایسنا، دکتر محمد باقر قالیباف که در جمع شهروندان منطقه هفت در مسجد خاتم‌الاوصیا سخن می‌گفت، با اعلام این خبر، افزود: دوطبقه کردن اتوبان امام علی (ع) به این معنی است که عرض آن را کمتر کنیم و دسترسی‌های مشخص برای خودروهایی که می‌خواهند از آنجا عبور کنند و کاری با دسترسی‌های محلی ندارند، ایجاد شود.

وی با بیان این که این طرح تصویب شده است،‌ گفت: در حال حاضر کارهای این پروژه از خیابان دماوند به پایین انجام شد و در تلاشیم تا با کار متمرکز این پروژه را به اتمام برسانیم.

شهردار تهران در ادامه از تعیین تکلیف بخشی که در طرح اتوبان امام علی (ع) بود، خبر داد و گفت: بخشی از املاک واقع در این طرح، از قبل نه امکان خرید و فروش داشت و نه ساخت و ساز و حتما مشکل آن باید در کمیسیون ماده پنج حل می‌شد که با توجه به عوض شدن مسیر اتوبان، در طول سه چهار ماه گذشته، مشکل آن حل و ابلاغ شد و آن بخشی که از قبل در طرح بود و شهرداری اجازه ساخت و ساز وخرید و فروش نمی‌داد و در بلاتکلیفی بود، به طور کامل آزاد و از طرح خارج شد که شهروندان می‌توانند در آن ساخت و ساز و یا آن را خرید و فروش انجام دهند.

قالیباف افزود: ما امروز در شهرداری با همان روحیه دوران جنگ و دفاع مقدس کار می‌کنیم و متوجهیم که چه کاری انجام می‌دهیم.

به گفته وی، شهر تهران با سعی و خطا اداره نمی‌شود، بلکه رویکرد علمی، خردجمعی و عقلانیت و اعتدال در همه کارها وجود دارد.

وی معتقد است: باید به گونه‌ای کار کنیم که در همه محلات تهران چه محله‌های برخوردار و چه غیربرخوردار، شهروندان در هر فصل حس کنند که در حوزه شهرداری تغییری در محل زندگیشان انجام شده و اگر چنین حسی نباشد، ضعف از ماست.

شهردار تهران با بیان این که شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است، گفت: صد در صد هزینه‌های شهر از سوی مردم تامین می‌شود.

شهردار تهران سپس به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: نظام ما ثمره خون شهداست و دشمنان ما با همه امکاناتی که داشتند، جنگ را به ما تحمیل کردند، اما ما صلح را به آن‌ها تحمیل کردیم این افتخار برای جمهوری اسلامی و روحانیت شیعه به رهبری حضرت امام خمینی(ره ) باقی ماند، زیرا در 300 تا 400 ساله اخیر، جنگ ما تنها جنگ نابرابری بود که اتفاق افتاد و حتی یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن باقی نماند.

قالیباف افزود: همه این‌ها به برکت روحیه جهاد و فرهنگ ایثار و شهادت در ملت و رزمندگان ما بود.

به گفته وی، امروز دشمنان دقیقا فرهنگ دینی و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی ما را مورد هدف قرار داده‌اند، تا آن را از ما بگیرند، چون از راه‌های دیگر به جایی نرسیدند و رویکرد خود را از سخت افزاری به نرم افزاری تغییر داده‌اند.

شهردار تهران در پایان خاطر نشان کرد: نکته‌ای که ما مسئولان اگر به آن توجه نکنیم، نظام و انقلاب ما را دچار آسیب می‌کند، موضوع اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است که اگر می‌خواهیم، پاسدار خون شهدا باشیم، باید به این موضوع توجه کنیم.