رئیس دولت سیزدهم گفت: هر چه کار دولت پیش می رود با اینکه می‌بینم مشکل وجود دارد، اما راهکار هم هست و هیچ بن بستی وجود ندارد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه (۱۴ آذر) در سومین گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با مردم افزود: ما در دولت بنا داریم در نظام توزیع و تخصیص این اعتبارات دست دلالی و سوداگری را قطع کنیم و به سمتی برویم تا مردم از این امکانات بهره‌مند شود من قبلا هم قول دادم اکنون هم تاکید می‌کنم که ما در تصمیمات اقتصادی حتماً مردم را غافلگیر نخواهیم کرد بلکه با مردم در میان می‌گذاریم و مقدمات  نیز در حال انجام شدن است. هرگونه اصلاحات و اقداماتی را با کارشناسان و اندیشمندان اقتصادی مطرح و مردم را نیز در جریان خواهیم گذاشت.

رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که دولت برای هدفمند کردن واقعی یارانه ها به ویژه مدیریت صحیح یارانه برای مشترکان پرمصرف چه برنامه‌ای دارد، گفت: دولت موظف بوده که از اول فروردین در توزیع یارانه نسبت به  پرمصرف‌ها اقداماتی را صورت دهد که انجام نداده چرا که باید آیین نامه ها را در رابطه با گاز، برق و آب  اصلاح می‌کرد و به تصویب دولت می رسید و مسئله اجرای عدالت را بر اساس قانون عملیاتی می کرد. 

رئیسی درباره عدالت در توزیع یارانه عنوان کرد: وزارت نیرو و نفت را مامور کردیم این آیین نامه را تهیه و اجرایی کند تا اجرای عدالت صورت بگیرد و پرمصرف ها وجه مورد نظر را پرداخت کنند و کم مصرف ها نیز مصرف خودشان را انجام می دهند و نسبت به دهک های پایین تر نیز باید مساعدت های لازم صورت بگیرد. 

رئیسی خاطرنشان کرد: سخن ما با ۸۰ درصد از مردم نیست چرا که یک مصرف خانگی و صنعتی وجود دارد، در هر دو مصرف پُرمصرف‌هایی داریم که آیین نامه آن در دولت تصویب شده و ان‌شاالله این آیین نامه توسط وزارت نفت و نیرو اجرا خواهد شد.

رئیسی درباره مذاکرات لغو تحریم عنوان کرد: خنثی سازی تحریم‌ها را با تشکیل قرارگاهی در دولت دنبال کردیم و مسئله رفع تحریم را از ابتدا دولت در دستور داشتیم. غربی‌ها فکر می‌کردند ایران در مذاکرات شرکت نمی‌کند و ابتکار عمل ندارد اما به جهان ثابت شد که ایران در مذاکرات شرکت میکند و دو سند هم ارایه کرد. خنثی سازی تحریم ها و رفع تحریم ها با قوت در دولت دنبال می‌شود.

وی گفت: از ابتدای کار دولت نوشتن یک سند تحول را آغاز کردیم و بیش از ۱۵ اندیشکده در این رابطه با دولت همکاری دارند و این سند تحول در موضوعات مختلف در کشور آماده است و مبتنی بر این سند بودجه ۱۴۰۱ را تدوین کرده ایم. این سند بسیار مهم است، رسالت دولت تحول است و محور تحول عدالت است. سند تحول و اجرای این سند برای ما مهم است.

رئیس جمهور تاکید کرد: بحران های زیادی ظرف ۱۰۰ روز آغاز فعالیت داشتیم یکی از آنها حمله سایبری بود که دولت با اعتماد مردم  موثر عمل کرد و این بحران مدیریت شد و مسئله حل شد. شایعاتی پخش کردند که دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین است اما مردم دیدند کذب است. فتنه ها با اعتماد مردم خنثی شد.

وی با بیان اینکه چه آنهایی که به من رای داده اند و چه کسانی که رأی نداده اند نسبت به آنها احساس وظیفه می‌کنم. در خدمتگزاری مصمم هستیم تا مشکلات را از پیش پای مردم برداریم. بیش از همیشه به آینده کشور امیدوار هستم. 

رئیس دولت سیزدهم تصریح کرد: هر چه کار دولت پیش می رود با اینکه می‌بینم مشکل وجود دارد، اما راهکار هم هست و هیچ بن بستی وجود ندارد. جوانان و مردم انسداد را حس نمی کنند، راه برون رفت وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه با کمک مردم مشکلات را حل خواهیم کرد، تصریح کرد: ساعتی نیست که از دغدغه های مردم غافل شوم، مبالغه هم نمی‌کنم. از لحظه ای که از بعد از نماز صبح کار را آغاز می‌کنم دغدغه های مردم را پیگیری می‌کنم.