با ورود مدیرعامل جدید، توییتر به‌روزرسانی‌های جدیدی را در سیاست‌های خود داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت mashable، توییتر از این پس اشتراک‌گذاری عکس و ویدئوی خصوصی افراد را بدون رضایت آنها ممنوع خواهد کرد.

این به‌روزرسانی که این شرکت روز سه‌شنبه آن را اعلام کرد، خط ‌مشی «اطلاعات خصوصی» موجود را گسترش می‌دهد. این سیاست پیش‌تر کاربران توییتر را از اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس افراد مانند آدرس خانه، شماره تلفن، آدرس ایمیل و اسناد شخصی منع کرده بود.

اما این به‌روزرسانی در سیاست‌های توییتر باعث سردرگمی‌هایی در این پلتفرم شده است.

برخی از کاربران عقیده دارند که این می‌تواند اثرات مخربی بر مسئولیت‌پذیری و روزنامه‌نگاری داشته باشد. برخی دیگر این سؤال را مطرح کرده‌اند که چه چیزی تحت این سیاست قرار می‌گیرد؟ به‌عنوان مثال، اگر من در یک پارک عمومی عکس بگیرم و شخصی در عکس نشسته روی نیمکت دیده شود، آیا این عکس حذف می‌شود؟

یکی از سخنگویان شرکت توییتر در این خصوص می‌گوید: «زمانی که اطلاعات یا عکس و ویئوی خصوصی در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، ما به گزارش اول شخص یا گزارش یک نماینده مجاز نیاز داریم تا تشخیص دهیم که تصویر یا ویدیو بدون اجازه آنها به اشتراک گذاشته شده است یا خیر.»

پس از آن توییتر اگر احساس کند خط‌ مشی‌اش نقض شده، آن را حذف می‌کند. با این حال، توییتر می‌گوید که این خط ‌مشی جدید بر محتوای دارای شخصیت‌های عمومی تأثیری نخواهد گذاشت. همچنین اگر محتوای منتشر شده عمومی باشد و برای منافع عمومی مضر نباشد یا این محتوا بر ارزش‌های عمومی بیفزاید نیز حذف نخواهد شد.

مطالعه خط مشی کامل جزئیات بیشتری را ارائه می‌کند. این شرکت می‌گوید که محتوا را متن‌بندی می‌کند و می‌بیند که آیا تصاویر و ویدیوها در مکان‌های دیگر در دسترس عموم مثلاً در رسانه‌های دیگر منتشر شده‌اند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

در نهایت، این سیاست احتمالاً تضمین کننده آخرالزمانی نیست که «دیگر نمی‌توانید در توییتر روزنامه‌نگاری انجام دهید!» اما، مطمئناً به اندازه‌ای مبهم است که دست‌کم نگرانی‌های را ایجاد کند. البته این واقعاً به این بستگی دارد که چگونه توییتر آن را اجرا می‌کند و با توجه به اینکه آنها یک مدیر عامل جدید در راس کار دارند، باید منتظر عملکردشان نیز باشیم.