دومین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان از تاریخ ۲۳ تا۲۶آذر برگزار می‌شود.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: این نمایشگاه با هدف تداوم نهضت ساخت داخل و در ادامه نمایشگاه قبلی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گیلان برگزار می‌شود.

فرهاد دلق‌پوش هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه را تقویت توان تولید داخلی و رفع نیازهای فناورانه صنایع عنوان و تصریح کرد: فعال کردن ظرفیت‌های ساخت داخل و حمایت از توان تولید ملی برای رفع نیازهای فناورانه بخش صنعت و معدن از اهداف اولیه این نمایشگاه است. همچنین این نمایشگاه با هدف جلوگیری از بروز اخلال در واحدهای تولیدی برای تامین قطعات، مواد اولیه و تجهیزات و نیز کاهش محسوس وابستگی به خارج در این حوزه و کمک به خودکفایی صنعتی برپا خواهد شد.

دلق‌پوش ادامه داد: در این نمایشگاه، از سویی، واحدهای تولیدی دارای نیازهای فناورانه که بخشی از قطعات، تجهیزات و مواد اولیه خود را از خارج از کشور وارد می‌کنند و از سوی دیگر، شرکت‌های سازنده قطعات، تجهیزات و واحدهای دانش‌بنیان و مراکز علمی و فناوری که قادر به رفع نیازهای صنعتی در این زمینه هستند، حضور دارند. تعدادی از تشکل‌ها و ادارات مرتبط با حوزه صنعت و معدن نیز برای پشتیبانی از این امر در نمایشگاه مشارکت می‌کنند.

وی همچنین گفت: در اولین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید استان که در سال۹۸ برگزار شد، نتایج امیدوار کننده‌ای در زمینه شناسایی نیازهای فناورانه واحدها و نیز پوشش آنها با کمک واحدهای دانش بنیان و سازندگان تجهیزات و قطعات به دست آمد. در تلاش هستیم در نمایشگاه امسال نیز مانند نمایشگاه قبل، قراردادهای متعددی در زمینه داخلی‌سازی قطعات و ملزومات صنعت بین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه امضا شود.

دلق‌پوش افزود: همزمان با حضور واحدهای دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، مراکز علمی و پژوهشی در این نمایشگاه، تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی صاحب ایده و برند در حوزه صنایع برق و الکترونیک، قطعات خودرو، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، لوازم خانگی، صنایع دریایی، معدنی و شیمیایی و... نیز در نمایشگاه مشارکت خواهند داشت که این ترکیب می‌تواند نتایج مطلوبی در اعتلای سطح فناوری تولید فراهم کند.