تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از آبرسانی سیار به ۴۸ روستا در این استان خبر داد.

یوسف عرفانی نسب در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان مرکزی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر به ۴۸ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود که از این تعداد ۳۶ روستا به دلیل مشکلات کمی و ۱۲ روستا به دلیل مشکلات کیفی آبرسانی می‌شوند که این تعداد در هفته‌های مختلف به دلایلی همچون افزایش جمعیت روستاها در ایام تعطیلات متغیر است.

عرفانی نسب اظهار کرد: آبرسانی به تمام روستاها انجام شده است، اما به دلایلی همچون خشکسالی‌های اخیر و کاهش ظرفیت منابع تامین آب، مشکلات کیفی آب روستاها، افزایش جمعیت روستاها در ایام تعطیلات و... لازم است آبرسانی سیار انجام شود.

وی افزود: طرح‌های آبرسانی در روستاها به نسبت مشکلات آن‌ها که ناشی از شبکه، مخازن، منابع تامین و... است از طریق مراجع ذیربط شامل سازمان مدیریت و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیری شده و به نسبت اعتبارات مصوب و تخصیص داده شده، پروژه‌های آنها اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلا استان مرکزی با بیان این که بیش از ۲۰۰ پروژه آبرسانی در دست اقدام است، اظهار کرد: پراکندگی روستاهایی که آبرسانی سیار می‌شوند بیشتر در مناطق روستایی شمال شهر اراک و روستاهای شهرستان فراهان و بخش‌هایی از خنداب است و به صورت موردی و جزئی در شهرستان‌های شازند، آشتیان و خمین نیز آبرسانی سیار انجام می‌شود.