رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رئیس جمهوری گفت: در انتخابات دوره ششم بدعتی آشکار و رویه ای آغاز شد که کیان شوراها و روح قانون اساسی و قانون شوراها را مورد تعرض قرار داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت  ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید محمود میر لوحی در سیصد و یکمین جلسه شورا و در تذکری خطاب به رییس جمهور گفت: در این جریان، بهترین چهره های خدوم، پاکدست و مورد اعتماد و فاقد هر گونه مانع در استعلام های ۴ گانه با وجود تایید صلاحیت در هیات های اجرایی و عمومی در مراکز استان ها و شهر های بزرگ را به تیغ ناصواب عدم صلاحیت دچار و از گردونه انتخابات حذف کردند. لذا خدمتگزاران مردم در شورای شهر تهران و بسیاری از از چهره های خدوم در شوراهای سراسر کشور منتظر بذل توجه و اقدام جنابعالی در اجرای اصل ۱۱۳ قانون اساسی هستند.

او ادامه داد: بدعت جدیدی در بحث صلاحیت ها در شوراها شکل گرفته و متاسفانه در این دوره باب شده است و حضرات و هیات نظارت پا جای پای شورای نگهبان گذاشتند و کسانی را که در هیات اجرایی تایید شده بودند را رد کردند و متاسفانه باب جدیدی در این بخش گشوده شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: به گفته بعضی از حضرات می گویند «ما ۵ درصد را  رد کردیم» و این در حالی است که نشان دارهای کشور به خصوص در مراکز استان ها را به تیغ ناصواب استصوابی دچار کردند.

میر لوحی ادامه داد: جناب آقای روحانی رییس جمهور ایران استحضار دارند قانون انتخابات و تشکیلات شوراهای  شهر و رو ستا، بخش محدودی از فصل هفتم و اصول متعدد قانون اساسی، در موضوع و جایگاه شوراها را به مرحله اجرا و تحقق رسانده و پنج دوره افتخار آمیز شورا ها با خدمات گسترده به مردم و کشور در حال سپری شدن است. اما  در آستانه برگزاری دوره ششم هنوز مدیریت یکپارچه شهری و منابع پایدار به قانون تبدیل نشده و حمایت لازم از این رکن قانون اساسی صورت جدی به خود نگرفته است.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: با کمال تاسف بدعت‌های هیات‌های نظارت با  سکوت و بی عملی وزارت کشور همراه شده و حداقل انتظار تذکر قانون اساسی و پا فشاری بر تحقق روح قانون بوده که البته مورد اقدام و عمل قرار نگرفته است.

میرلوحی ادامه داد: خدمتگزاران مردم در شورای شهر تهران و بسیاری از چهره های خدوم در شوراهای سراسر کشور منتظر بذل توجه و اقدام جنابعالی در اجرای اصل ۱۱۳ قانون اساسی هستند.