معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری حضوری کلاس‌های درس در مهر امسال منوط به واکسینه کردن معلمان است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر کلاس‌ها حضوری برگزار شود، میزان آسیب‌ها به حداقل خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود برای مهر جاری اگر ستاد ملی کرونا اجازه دهد، کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد واکسینه کردن معلمان تا قبل از مرداد را ارائه داده است، گفت: تمام توان و تلاش ما بر این است که همه معلمان تا پایان مرداد امسال واکسینه شوند تا کلاس‌ها را در اول مهر به صورت حضوری برگزار شده و دانش‌آموزان همانند گذشته به درس و تحصیل خود بپردازند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای معاونین وزارتخانه، مقرر شد که معاونین وزیر در بازدید از حوزه‌های آزمونی در استان‌ها، آخرین وضعیت امتحانات حضوری و نحوه برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم را رصد کنند.

وی عملکرد حوزه‌های آزمونی استان کردستان در برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مسئولان آموزش و پرورش استان، حداکثر تلاش خود را انجام داده‌اند، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و برنامه ریزی‌های خوبی در این راستا انجام شده است.

احمدی لاشکی حضور حداکثری دانش آموزان سر جلسه امتحان را قابل تقدیر دانست و گفت: این حضور حداکثری بیانگر این است که آموزش و پرورش توانسته اعتماد جامعه و خانواده‌ها را جلب کند.