معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امیدواریم با تجمیع ظرفیت‌های گردشگری شهرداری تهران فرصتی را فراهم کنیم که مردم تهران، ایران و جهان، تهران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، محمدرضا جوادی‌یگانه امروز در آیین افتتاح مجموعه تاریخی‌ و گردشگری رازی در منطقه ۲۰ گفت: ری قدیمی ترین و مهمترین منطقه استان تهران است و علاوه بر بافت تاریخی، بافت مذهبی ری نیز فرصتی را فراهم کرده که به عنوان قطب گردشگری معرفی شود.  

او افزود: مجموعه رازی سعی دارد که در زندگی مردم ری حضور ممتاز داشته باشد و تلاش می کند با استفاده خلاقانه از ظرفیت های خود گروه های متنوعی از گردشگران را جذب کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه باید به ظرفیت‌ های ری توجه بیشتری شود، ادامه داد: اگر از منظر گردشگری به ری نگاه کنیم ظرفیت این شهر منحصر به فرد است. چرا که تلفیقی از ظرفیت های تاریخی، باستانی و مذهبی را در خود دارد.  

او افزود: امیدواریم موزه ری را ایجاد کنیم و همچنین به موضوعات دیگری مانند سینما، گالری و کتابخانه که نقش مهمی در گردشگری ری دارد کمک کنیم. علاوه بر این در این مراسم ۵۰ نقاشی قهوه خانه ای نیز در این مجموعه به نمایش درآمد.  

جوادی‌یگانه اضافه‌کرد: ظرفیت گردشگری تهران زیاد است اما تهران مقصد گردشگری نیست و امیدواریم با تجمیع ظرفیت‌های گردشگری شهرداری تهران که بسیار گسترده است، فرصتی را فراهم کنیم که مردم تهران، ایران و جهان، تهران را به عنوان مقاصد گردشگری انتخاب کنند.

او گفت: امیدواریم با کمک شورا مسأله تبدیل ستاد گردشگری به سازمان را به نتیجه برسانیم.   دو اقدام در راستای حفظ میراث فرهنگی تاریخی و طبیعی ری از طرف ستاد گردشگری انجام شده که ثبت کوه بی بی شهربانو در آثار ملی و ساماندهی مجموعه چشمه علی با رعایت ملاحظات میراث  از آن جمله است.

معاون شهردار تهران تصریح‌کرد: امیدواریم این مجموعه تاریخی و گردشگری همراه با میراث مذهبی و تاریخی ری بتواند به توسعه فرهنگی و اجتماعی ری کمک کند و فرصتی برای گردشگری تاریخی و مذهبی در شهر تهران باشد.