فاز سه مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت صبح امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت با تزریق بر روی داوطلبان آغاز شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، قرار است در این مرحله جمعیت ۲۰ هزار نفری تحت واکسیناسیون و کارآزمایی بالینی قرار بگیرند. حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مینو محرز استاد دانشگاه و محقق اصلی پروژه تولید واکسن کووایران برکت و دکتر امیر زرگر استاد دانشگاه سه داوطلب اول تزریق واکسن در فاز سوم بودند.

دکتر حامد حسینی، مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۵ دی ماه مجوز مطالعات بالینی را گرفتیم و فاز یک تمام شد، گفت: ۲۵ اسفند مجوز هر دو مرحله دوم و سوم را دریافت کردیم و امروز تمامی داوطلبان فاز دوم وارد مطالعه شدند. تا کنون ۲۸۰ داوطلب تزریق اول را انجام دادند و برای ۳۰ درصد دوز دوم نیز تزریق شده است. 

حسینی افزود: امروز فاز سوم را به طور رسمی آغاز می‌کنیم و روی جمعیت ۲۰ هزار نفری در شش شهر مطالعات آغار خواهد شد. ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از تهران و کرج و مابقی از چهار شهر بوشهر، اصفهان، مشهد و شیراز تحت مطالعات فاز ۳ قرار می‌گیرند.  ثبت نام برای شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم آغاز شده و تا کنون چندین هزار نفر داوطلب شده‌اند.

برچسب‌ها