رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی از تشدید نظارت بر عرضه کالاهای اساسی با محوریت مردم و حضور بازرسان افتخاری خبرداد.

به گزارش همشهری آنلاین، با آغاز ماه مبارک رمضان، بازار عرضه و تقاضای کالاهای اساسی و مواد خوراکی رونق گرفت و در این میان برخی سودجویان با احتکار کالا و گران‌فروشی در صدد کسب سود بیشتر هستند.
نظارت مستمری بربازار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، تعزیرات حکومتی و دستگاه های نظارتی دیگر صورت می گیرد اما به اذعان مسئولان این نظارت‌ها همواره با کاستی همراه بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در همین زمینه به همشهری آنلاین می‌گوید: از حداکثر ظرفیت‌های موجود برای  تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی بهره می‌بریم اما از ظرفیت های مردمی هم استفاده می‌کنیم.
حبیب امین زاده خاطر نشان می‌کند: برای تامین و توزیع به موقع کالاهای پرتقاضای ماه رمضان و در دسترسی مردم به این کالاها با قیمت مصوب، سعی کرده‌ایم تا اصناف را همراه خود کنیم.
وی بیان می‌کند: در مورد  اقلام لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌های پرمصرف از مردم می‌خواهیم تا خود هم بر روند عرضه نظارت داشته و تخلفات را اعلام کنند.
امین زاده با بیان اینکه همراهی اتاق اصناف بسیار مهم است،  تاکید می‌کند: با مشارکت سایر دستگاه‌های متولی در انجام گشت‌های مشترک و همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود در اتاق اصناف و اتحادیه‌ها اقدامات نظارتی تداوم خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود ناظران رسمی از همکاری با ناظران افتخاری هم خبر می‌دهد و می‌گوید: از رسانه ها و خبرنگاران می خواهیم تا در این زمینه همراه ما باشند.