عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی نیازمند گسترش روابط خود با کشورهای متعدد برای خنثی‌سازی تحریم‌هاست، گفت: ما به دنبال کسب و حفظ منافع خود در عرصه بین‌الملل هستیم و در این مسیر قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین جو بایدن را نیز عصبانی کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی با اشاره به امضای قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین گفت: دنیا منحصر به تعدادی از کشورها نیست بلکه ما باید با همه کشورها به غیر از رژیم صهیونیستی و کشورهای استکباری، بر اساس حفظ منافع خود تعامل داشته باشیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلامی به دنبال کسب و حفظ منافع خود در عرصه بین الملل است که در این مسیر قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین بایدن را نیز عصبانی کرده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی نیازمند گسترش روابط خود با کشورهای متعدد برای خنثی سازی تحریم هاست، عنوان کرد: اگر صرفا با تعداد خاصی از کشورها ارتباط برقرار کنیم، ممکن است سر بزنگاه با روش های مستبدانه خود علیه ایران اقدام کنند.

سلیمی ادامه داد: این قرارداد فصل نوینی در گسترش روابط با سایر کشورها خواهد بود ضمن اینکه باید با حفظ استقلال، تمامیت ارضی و منافع باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان به قانون اساسی اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اساسی نکات سند راهبردی میان ایران و چین باید حتما در مجلس مطرح و به تصویب برسد که این بر اساس قانون اساسی است و اجازه نمی دهیم مانند تصویب برجام، مفاد آن مورد بررسی نمایندگان قرار نگیرد.