تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

ترمیم مو، پروتز: همیشه زیبا بودن برای انسان‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل شاد زندگی‌کردن بوده و هست. جذاب بودن و درخشیدن

ترمیم مو، پروتز: همیشه زیبا بودن برای انسان‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل شاد زندگی‌کردن بوده و هست. جذاب بودن و درخشیدن در میان دوستان، آشنایان و حتی غریبه‌ها از اهم رفتارهای حسی بین ما انسان‌هاست. تنوع و زیبا به نظر رسیدن ظاهری از سال‌ها پیش برای همه ما یکی از گزینه‌های جذاب برای گذر زمان بوده و وقت‌ها و هزینه‌های زیادی را برای این امر انجام می‌دهیم. اما نکته‌ای که درباره موضوع زیبا به نظر رسیدن برای همه ما مهم این است که آیا برای جلب کردن توجه دیگران باید دست به هر کاری بزنیم؟ اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که ترمیم مو تا چه اندازه میتواند ما را به نتیجه مطلوب برساند؟

آیا روش زیبایی ترمیم مو کاربردی است؟

مو یکی از ارکان اصلی زیبا به نظر رسیدن در نگاه اول برای هر شخص است و بی‌بهره بودن از مو مخصوصاً برای آقایان یکی از دغدغه‌های زیبایی زمان قدیم تا امروز برای جنس مذکر است. مقوله چرایی بیشتر بودن بیماری طاسی و کم مویی در آقایان نسبت به خانم‌ها، موضوعی است که در این جا قصد پرداختن به آن را نداریم و در این مقاله می‌خواهیم درباره درستی یا نادرستی انجام روش زیبایی ترمیم مو با هم‌صحبت کنیم. اما آنچه که باید در خصوص روش‌های ترمیم مو بدانیم این است که کاشت و پروتز مو، از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین روش‌های ترمیم مو در جهان هستند که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت که البته در اصطلاح رایج لفظ ترمیم مو برای روش‌های غیرتهاجمی بکار می‌رود.

ترمیم مو نکنیم؟

آلوپسی آرئاتا، آلوپسی توتالیس، تریکوتیلومانیا، شیمی درمانی و سایر موارد از جمله شرایط پزشکی هستند که پروتز مو درمان طاسی آن‌ها را تضمین می‌کند. البته توجه داشته باشید که نازک شدن مو و ریزش مو چه به دلایل پزشکی و وراثت و چه به دلیل مواردی مثل استرس، کمبود ویتامین و غیره هم به صورت جزئی و هم به صورت کامل با روش جدید و تضمین شده پروتز مو قابل حل است. طبیعی بودن و نتیجه‌ درخشان ترمیم مو به روش پروتز مو شما را با ظاهر جدید و جوانتان شگفت زده خواهد کرد.

اگر بخواهیم تعریف دقیق و عامیانه‌ای از ترمیم مو داشته باشیم باید این‌گونه بیان کنیم که: ترمیم مو یعنی جایگزین‌کردن موهای طبیعی و غیر قابل رشد بر روی موهای نخ‌نماشده و یا فضاهایی که ریزش مو پیدا کرده است، به‌طورکلی ترمیم مو از یک شبکه‌ای شبیه‌سازی‌شده از پوست سر انسان تشکیل شده است که غیر قابل رشد بوده و دیگر نیازی به بانک موی شخص نیست زیرا موهای ترمیم شده به شکل تار به تار روی شبکهٔ شبیه‌سازی‌شده سوار شده و با روش‌های بافت و یا استفاده از کراتین‌های گیاهی روی سطح سر فیکس می‌شود.

ترمیم مو بانوان

ریزش مو امروزه مشکل بزرگی برای مردان و زنان شده است میلیون ها نفر در سراسر جهان با مشکل ریزش مو مواجه هستند. تقریبا بیش از ۵۰ درصد از مردان قبل از اینکه به سن ۵۰ سالگی برسند دچار ریزش مو میشوند. طبق آمار ۲۵ درصد از مردان قبل از سن ۲۱ سالگی نشانه هایی از الگوی ریزش موی خود را مشاهده میکنند.

جالب است بدانید بر خلاف تصور عام مردم تقریبا با آماری مشابه با آقایان، خانم ها نیز درگیر مشکل ریزش مو هستند. علائم ریزش مو در خانم ها معمولا سن بالای ۴۰ سال رخ میدهد. به همین دلیل افراد زیادی در نه فقط ایران در سراسر دنیا به دنبال راه حل های مختلف برای ریزش موی خود هستند.

ترمیم مو پروتز؛ روشی جایگزین برای کاشت مو

افرادی که از خون و عمل و دوران نقاهت هراس دارند ولی به زیباتر دیده‌شدن مشتاق هستند و دنبال راه چاره می‌گردند، ترمیم مو بهترین گزینه برای داشتن مو است. گاهی در فرآیند ریزش مو شدید و طاسی ناشی از آن دیگر موها رشد نمی‌کند، یعنی مهم‌ترین عامل اصلی رشد مو که پیاز مو می‌باشد توانایی خود را به طور کامل از دست می‌دهد که ترمیم مو به جایگزینی و پرپشت کردن ظاهری موی سر، بدون استفاده از روش‌های کاشت مو و عوارض و دوران نقاهت آن انجام می‌شود.

تفاوت پروتز مو با کاشت مو

اگر بخواهیم عمده‌ترین و مهم‌ترین تفاوت این دو روش را با هم بررسی کنیم، می‌توان به غیرتهاجمی و تهاجمی بودن این دو روش اشاره نمود. بیشترین تفاوت از نظر جراحی و غیر جراحی در این روش درمانی است. در کاشت مو، برخی افراد عفونت جراحی و ریزش موهای تازه پیوند شده را تجربه خواهند کرد که به آن شوک ریزشی پس از جراحی نیز می‌گویند. این در حالی است که سیستم‌های جایگزینی غیر جراحی مو، برای نصب شدن آن‌طور بر روی پوست سر تنها به تراشیدن موهای آن منطقه نیاز دارند. کلاً در روش استفاده از سیستم جایگزینی مو فرد در معرض خطرات کمتری قرار می‌گیرد. همچنین، سیستم جایگزینی مو نتایجی تضمین شده خواهد داشت. همان گونه که در بالا بحث شد، در پیوند مو قبل از اینکه انجام پیوند مو در نظر گرفته شود، فرد باید دارای یک ناحیه اهداکننده مو باشد. این در حالی است که سیستم جایگزینی مو به هر فردی اطمینان می‌دهد که دوباره سری پر از مو خواهد داشت. سیستم جایگزینی مو یک فرایند برگشت‌پذیر است. درصورتی‌که فرد به هر دلیلی دیگر تمایلی به استفاده از آن نداشته باشد می‌تواند آن را بردارد. پس روش ترمیم مو یک روش دائمی نیست.

آیا ترمیم مو روش مناسبی است؟

ترمیم مو دارای مزیت‌های فراوانی از جمله به‌صرفه بودن از لحاظ هزینه‌ای و وقت، نداشتن دردسرهای مراقبت‌های قبل و بعد از درمان و از همه مهم‌تر یک روش کاملاً تخصصی برای داشتن یک موی خاص از لحاظ جنس، مدل و رنگ است. اما در یک نگاه کلی ترمیم مو اغلب برای افرادی که بانک موی مناسبی نداشته و یا به هر دلیلی نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند بهترین و یا آخرین راه‌حل برایشان ترمیم مو است، ترمیم مو برای افرادی که ریزش موی کمی داشته و یا لابه‌لای موهایشان ریزش پیدا کرده توصیه نمی‌شود و بیشتر برای افرادی که ریزش موهایشان شدید بوده و یا طاس هستند پیشنهاد می‌گردد.

در پایان این مقاله که برگرفته از مجله زیبایی هوپو (https://hoopoe.life) میباشد، امیدواریم بهترین راه را برای زیباتر به نظر رسیدن شما پیشنهاد داده باشیم.