به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صفا صبوری، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره پروژه باغراه که بین دو منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران قرار دارد، گفت: باغراه حضرت فاطمه زهرا(س) در اصل احداث پارکی به طول ۹ کیلومتر روی قطار تهران - تبریز است که در چند سال پیش به زیرزمین منتقل شده و این پروژه در واقع ۵۴ هکتار بازآفرینی فضای شهری است که صرفا تبدیل به فضایی فرهنگی، ورزشی و با بهرهگیری از مسائل فرهنگی محیط پیرامونی است.
وی افزود: برآورد اولیه برای کارهای ابتدایی و هزینه احداث باغراه نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان است. عملیات احداث از دو ماه پیش آغاز شده و قسمتهایی از کار را با سرعت انجام میدهیم تا مردم همزمان با ادامه کار از باغها استفاده کنند. این پروژه در نوع خود در کشور کمنظیر است و همچین پروژهای در این ابعاد و وسعت به صورت بازار قرینه شهری نداریم.
معاون شهردار تهران همچنین در نشست خبری پایان سال خود که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، درباره این پروژه گفته بود: این طرح بزرگ (شارباغ) ریل راهآهن تهران-تبریز از سال ۱۳۹۱ به طول ۹ کیلومتر به زیر زمین منتقل شد. شهروندان محلات پرتراکم و جنوبی پایتخت، از راه آهنی که از میان محلههایشان عبور میکرد آسیبهای زیادی دیده بودند. محلههای کناری این زمین از جمله یافتآباد و امامزاده حسن از نظر سرانهها بسیار محدود هستند. در این سالها آسیبهای اجتماعی بسیاری در این فضاهای رهاشده شکل گرفته بود که طی همکاری جدی مدیریت شهری با وزارت راه و شهرسازی و راه آهن، مقرر شد این فضا به یک باغراه تبدیل شود. ضمن اینکه هیچ فضای تجاری در این فضا طراحی نشده و ۵۴ هکتار فقط به ساکنان محله خدمات تفریحی، ورزشی و ... خواهد داد.