بورس تهران امروز، چهارشنبه، ۲۹ بهمن را کاهشی آغاز کرد و در پایان معاملات شاخص کل با ۷ هزار و ۴۸۷ واحد افت بر عقربه یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد متوقف شد.

به گزارش همشهری‌ آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۷ هزار و ۴۸۷ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد را روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۹۳۲ واحد افزایش به رقم ۴۳۸ هزار و ۹۶۶ واحد رسید. معامله‌گران امروز ۶۹۱ هزار و ۲۷۱ معامله به ارزش ۶۹ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال انجام داده‌اند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. همچنین پالایش نفت بندرعباس، بانک پارسیان و پالایش نفت تبریز بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۴۳ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۵۹۰ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار امروز ۵۲۷ هزار و ۴۹۳ معامله انجام داده‌اند که ۲۸۱ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال ارزش داشت.

بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، سرمایه‌گذاری صبا تامین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. همچنین تولید نیروی برق دماوند و پالایش نفت شیراز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار داشتند.