مدیرعامل شرکت مترو تهران از رونمایی قطار ملی مترو در ۲۱ بهمن ماه خبر داد و گفت: با کمک ظرفیت‌های مهندسی، داخلی‌سازی به ۸۵ درصد افزایش یافته است و دیگر قطعات این واگن‌ها چینی نخواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی امام از رونمایی سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو خبر داد و گفت: با گذشت ۳۵ سال، همزمان با دهه مبارک فجر، استعلام حریم مترو به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد.

وی به رونمایی اولیه قطار ملی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: در این مراسم از یک قطار سه واگن رونمایی می‌شود.

امام با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص ملی نبودن واگن‌های این قطار، اظهار داشت: از ابتدای افتتاح شرکت واگن‌سازی تهران در سال ۸۵ تا چندی پیش، عمق داخلی‌سازی واگن‌ها در این شرکت حدود ۳۰ درصد بود اما با امضای یک قرارداد ۵ ساله میان شهرداری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی ۱۸ ماه گذشته، داخلی‌سازی قطعات واگن‌ها با کمک ظرفیت‌های مهندسی داخلی به ۸۵ درصد افزایش یافته است و دیگر قطعات این واگن‌ها چینی نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: از آنجایی که رونمایی نخست از این قطار قرار است همزمان با ایام الله دهه فجر اتفاق بیفتد و هنوز خط تولید برخی از قطعات فعال نشده است، از قطعات موجود قبلی استفاده شد و این به معنای عدم دستیابی به دانش تولید داخلی نیست.

وی افزود: اسفند ۹۹ رونمایی اصلی از قطار ملی ۷ واگن صورت می‌گیرد. با رونمایی این قطار به سرعت شبیه‌سازی‌ها صورت خواهد گرفت.

امام از امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت واگن‌سازی تهران برای مبادله ۱۰۵ دستگاه واگن تولید داخل خبر داد و گفت: با استفاده از واگن تولید داخل، عمق داخلی‌سازی مترو به حدود ۶۰ درصد می‌رسد.

وی به انجام آزمایش‌های سختگیرانه مطابق با استانداردهای جهانی بر روی قطارهای تولید شده اشاره کرد و افزود: از آنجایی که ساخت این واگن‌ها برای اولین بار در کشور با این عمق داخلی‌سازی اتفاق افتد با وسواس و دقت بسیاری آزمایش‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران، حدود ۳ سال زمان برای تهیه ۱۰۵ واگن تولیدی را برآورد کرد.

وی همچنین از بهره‌برداری از ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان صنعت و بسیج در خط ۷ تا اواخر بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه برق‌رسانی پست‌های برق امیرکبیر و آزادگان نیز که برای پایداری خطوط مترو حائز اهیمت است، در بهمن ماه انجام می‌گیرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها