فرمانده انتظامی آذربایجا ‌غربی گفت: ۵۰۰ دستگاه ماینر که به صورت قاچاق در یکی از کارخانه‌های ارومیه مرکز استان بارگزاری شده بود، شناسایی و کشف و ضبط شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ دوم مسعود خرم‌نیا اظهار کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر وجود مزرعه تولید بیت‌کوین در یکی از کارخانه‌های ارومیه، ماموران پلیس امنیت اقتصادی پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم موفق شدند این مزرعه بیت‌کوین را  شناسایی و محل نگهداری دستگاه های ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) را کشف کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در بازرسی ماموران  از این مزرعه، ۵۰۰ دستگاه ماینر قاچاق کشف و ضبط کردند که کارشناسان ارزش ریالی بیت‌کوین‌های کشف شده را ۳۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

خرم‌نیا با اشاره به رصد اطلاعاتی و تعاملات صورت گرفته با شرکت توزیع برق استان و اخذ مجوز قضایی گفت: مأموران امنیت اقتصادی این شهرستان در این رابطه یک نفر متهم را دستگیر کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.