مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از تخصیص تسهیلات ویژه ۷۵ میلون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های پیکان فرسوده خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اسماعیل عرشیان گفت: با توجه به تفاهمنامه‌ای که بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و پست بانک به امضا رسید، مقرر شد تعداد ۳۴۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده با مشارکت پست بانک در کل کشور نوسازی شود.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، سهم شهر قزوین برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده ۴۳ دستگاه تاکسی تعیین شده و ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۹ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه به مالکان این گونه تاکسی‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: با نظر مساعد هیات مدیره سازمان تاکسیرانی و شهردار علاوه بر این وام، یک وام ۲۵ میلیون تومانی نیز توسط سازمان تاکسیرانی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به مالکیان پیکان‌های فرسوده برای جمع آوری هر چه سریع تر این تاکسی‌ها پرداخت خواهد شد و تعداد ۴۳ دستگاه تاکسی نیز به ۵۰ دستگاه افزایش یافته است.

عرشیان یادآور شد: در پی نشست‌های متعدد برگزار شده بین سازمان تاکسیرانی و پست بانک، در خصوص مساعدت در نحوه و تعداد ضامن و تسهیل در بهره‌مندی رانندگان تاکسی دارای شرایط نوسازی بحث و تبادل نظر شد و بر همین اساس، اولویت نوسازی در مرحله اول با تاکسی‌های پیکان برنامه ریزی شده و با توجه به محدودیت زمانی و محدودیت در تعداد، امیدواریم در اولین فرصت بتوانیم سهمیه اختصاص یافته برای ناوگان تاکسیرانی قزوین را تحقق بخشیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تاکید کرد: به منظور حمایت از رانندگان تاکسی شهر قزوین به دنبال این هدف هستیم که سهمیه تحقق یافته برای نوسازی ناوگان فرسوده شهر قزوین را به ۱۰۰ دستگاه ارتقا دهیم.

برچسب‌ها