مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: یادمان دفاع مقدس در ارتفاعات باباکوهی شیراز ساخته می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ سعید کوشکی جهرمی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به وجود ۱۱۴ یادمان شهدای گمنام در فارس، خواستار تکمیل و تسریع روند احداث ۴۰ یادمان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در سطح شهرستان‌های استان شد و اظهار کرد: ۲۷ دی‌ماه ۹۹ برنامه تدفین تعداد ۱۳ شهید گمنام دفاع مقدس در فارس برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: نقاط محل تشییع این شهدا در شهرستان‌هایی از جمله شیراز، دانشگاه جهرم، دانشگاه آزاد فیروزآباد، خفر، فسا (بخش ششده و قره‌بلاغ) و آرامستان احمدی شناسایی شده است. از سال ۹۸ بحث یادمان مقاومت فارس مطرح شده که در ارتفاعات بابا کوهی شیراز موقعیت آن را شناسایی کردیم و مشکل تأمین زمین برای ساخت آن داریم، اما با این وجود ما طرحی را آماده کردیم و ادامه آن نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی و هنرمندان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس همچنین با اشاره به همکاری نکردن شهرداری شیراز با این مجموعه خواستار همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام و تجهیز موزه در سطح استان شد.

سرهنگ کوشکی گفت: سال ۹۹ با پیگیری‌های مستمر برای تجهیز و موزه‌آرایی فارس ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم بودجه ۱۴۰۰ این اداره را تعیین تکلیف کنند. ۲۲۰ جلد کتاب در سطح کشور در حوزه شهدا و دفاع مقدس به چاپ رسیده که ۷۰ جلد آنها مربوط به فارس است.