فرماندار گناوه گفت: توفان و بارندگی شدید روز گذشته طبق برآورد اولیه ۳ میلیارد تومان به شبکه و تاسیسات برق این شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا مهرجو افزود: بر اثر این حادثه ۷۰ پایه برق و ۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط آسیب دید و ۲ دستگاه ترانس سقوط کرد. با توجه به تخریب پایه‌ها، برق برخی روستاهای بخش مرکزی قطع شده بود که با تلاش نیروها و عملیات مدیریت برق شهرستان و نیروهای کمکی از استان بوشهر ‌جز روستای شول، کلر، کمالی و احمدحسین بقیه روستاهای شهرستان متصل شده‌ و مشکلی ندارند.

فرماندار گناوه گفت: نیروهای مدیریت برق شهرستان گناوه و کمکی استان بوشهر در روز گذشته به‌رغم هوای نامناسب و بارندگی اقدام به ایمن‌سازی، رفع خاموشی‌ها و بازسازی شبکه‌های برق کردند. همچنین چندین جاده روستایی که به‌ دلیل بارندگی شدید مسدود شده بود، با فروکش کردن رواناب‌ها و تلاش راهداری و پلیس راه باز شده ‌است. بارندگی‌های شدید و جاری شدن رواناب‌های بالادست جاده ساحلی گناوه به بوشهر را از روز گذشته قطع کرده‌ اما پیش‌بینی می‌شود به‌زودی باز شود.

سرعت طوفان روز گذشته در بندر گناوه ۸۹ کیلومتر و بارش‌ها ۹۰.۲ میلی‌متر برآورد شده‌ است. بارندگی شدید همراه با تندر و رعد و برق یک‌شنبه در گناوه باعث آب‌گرفتگی خیابان‌ها و معابر و مختل شدن تردد در این بندر و محورهای ارتباطی برون‌شهری شد. آب‌گرفتگی شدید علاوه بر نفوذ به چند منزل مسکونی، راه ورودی برخی ادارات را مسدود کرد و باعث شد کارمندان نتوانند به‌موقع در محل کار حاضر شوند. شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.