مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان انتشار تصاویر توزیع مرغ منجمد با تاریخ مصرف گذشته را در فضای مجازی تکذیب کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مهدی حسینی گفت: کلیپ و اخبار کذبی که در فضای مجازی به تازگی (۱۰ آذر ۹۹) مبنی بر توزیع مرغ تاریخ مصرف گذشته با تاریخ تولید ۹۹/۱/۱۰ پخش شده، بر اساس ناآگاهی برخی اشخاص بی اطلاع از شرایط این محصولات و با هدف ایجاد تشویش اذهان و بی اعتمادی در جامعه بوده است.

وی برای آگاه‌سازی اذهان عمومی مواردی را خاطرنشان کرد: تاریخ درج‌شده روی بسته بندی مرغ منجمد و کشتار روز مربوط به زمان تولید بوده و عمر ماندگاری آن بسته به شرایط تولید، رتبه کشتارگاه (A, A+, B) و بسته‌بندی و دمای نگهداری محصول از ۳ روز تا ۱۸ ماه است و در این مدت سلامت و ارزش غذایی آن کاملا حفظ می‌شود. لذا ادعای اینکه مرغ منجمد پس از ۴ ماه ارزش غذایی نداشته و تولید هورمون می کند کاملاً غیر علمی است و تکذیب می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: نشر اکاذیب و اطلاعات غلط از سوی برخی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه باعث ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه و تشویش اذهان عمومی می‌شود و آسیب جدی برای تولیدکنندگان در پی دارد. در چنین مواردی مردم باید بر اساس اطلاعات علمی و صحیح دریافتی از منابع مرتبط همچون دامپزشکی، ابهام‌ها و شبهه‌ها را رفع و نسبت به خریدن و استفاده کردن از فرآورده خام دامی سالم و باکیفیت از مراکز تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند.