بارندگی شدید همراه با وزش باد از ظهر روز یکشنبه در بوشهر باعث آبگرفتگی معابر و خیابان‌های این شهر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شدت بارندگی در شهر بوشهر به حدی است که کانال‌های دفع آب‌های سطحی توان تخلیه و هدایت آب به سمت دریا را ندارد. این بارندگی باعث شده بیشتر خیابان‌های بوشهر شامل بهشت صادق، عاشوری، سنگی، باغ زهرا و دیگر معابر این شهر دچار آبگرفتگی و برخی خودروهای در حال حرکت دچار نقص فنی شوند.

جهانگیر دهقانی، مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: با توجه به بارندگی شدید، ستاد بحران و همه دستگاه‌های امدادی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد. تاکنون مشکلی در جاده‌ها و راه‌های ارتباطی استان گزارش نشده و در همه محورها تردد انجام می‌شود. با این حال، با توجه به پیش‌بینی‌ها و خطر وقوع سیلاب رانندگان از تردد غیرضروری در محورهای ارتباطی بپرهیزند.

بر اساس اعلام اداره‌ کل هواشناسی استان بوشهر اواخر هفته جاری و اوایل هفته آینده آسمان این استان تحت فعالیت ۳ سامانه بارشی جدید قرار می‎گیرد. نخستین سامانه بارشی از روز سه‌شنبه هفته جاری وارد این استان می‌شود و فعالیت آن از روز چهارشنبه با بارش پراکنده باران آغاز می‌شود.

۲ سامانه دیگر بارشی روزهای پنجشنبه و جمعه وارد استان بوشهر می‌شود و تا روز یکشنبه هفته آینده فعالیت آن ادامه خواهد داشت. فعالیت سامانه بارشی کنونی که از پنجشنبه هفته گذشته در استان فعال شده تا فردا دوشنبه تداوم دارد.