فیلمی ۳۰ ثانیه‌ای به تازگی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استان فارس منتشر و راوی در آن مدعی استفاده از مصالح نامرغوب در یک طرح عمرانی و شهری در حال احداث شیراز شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این فیلم زیرگذر در حال احداث علی ابن حمزه (ع) شیراز را نشان می‌دهد که به گفته راوی جداره آن با سیمان بی‌کیفیت پوشیده شده است. راوی برای اثبات گفته خود، دست به این پوشش می‌زند و آن را جدا می‌کند و می‌گوید سرمایه مردم با روش‌های غیراستاندارد و استفاده از مصالح نامرغوب هدر می‌رود.

عملیات اجرایی زیرگذر علی ابن حمزه (ع) حدود دو سال است که آغاز شده و برای مدیریت ترافیک محدوده دروازه اصفهان شیراز در حال احداث است و به گفته مدیران شهری با بهره برداری از آن بخش زیادی از مشکل ترافیک منطقه رفع خواهد شد.

شهردار شیراز پیشتر وعده افتتاح این پروژه عمرانی را در مردادماه ۹۹ داده بود اما تاکنون این امر محقق نشده است. اینگونه که از صحبت مدیران شهری بر می‌آید پروژه زیرگذر علی بن حمزه(ع) اکنون مراحل نهایی اجرا را طی می‌کند.

این پروژه که در محور عرفان حدفاصل دروازه قرآن تا دروازه اصفهان واقع شده دارای طول مسیر ۴۲۳ متر و عرض متوسط ۱۶ متر است که یکهزار و ۶۶۴ متر مربع نیز مساحت عرشه پل است.

هدف جمع کردن فالوور بوده است

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اعلام کرد: کلیپی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده فقط با هدف فالوور جمع کردن انجام شده است.

فالوور یا هوادار و پیرو اصطلاحی است که در شبکه‌های مجازی کاربرد دارد و بالابودن تعداد فالوور به معنای اعتبار و مراجعه‌های زیاد به سایت یا شبکه مجازی است.

اسماعیل صالحی افزود: ماجرا از این قرار بوده که پیمانکار پروژه زیرگذر علی ابن حمزه(ع) با هزینه شخصی حدود ۱۰ مترمربع از جداره زیرگذر علی این حمزه(ع) شیراز را به صورت نمونه سیمان‌کاری کرده و این طرح فقط نمونه کار بود که مورد موافقت شهرداری شیراز نیز قرار نگرفت.

وی ادامه داد: عملیات زیباسازی این پروژه با توجه به اینکه در محدوده دروازه اصفهان قرار گرفته باید با طراحی سنتی و متناسب با بافت منطقه اجرا شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: چندین طراحی برای جداره زیرگذر علی ابن حمزه(ع) صورت گرفته است که طراحی نهایی باید بعد از تصویب در کمیسیون مربوطه اجرا شود.

وی با بیان این مطلب که سازه این عملیات عمرانی جدای از نمای پروژه است، گفت: سازه این طرح عمرانی بتنی است و کلیپی که در فضای مجازی در این مورد پخش شده فقط۱۰ مترمربع از نمایی بوده که به صورت آزمایشی توسط پیمانکار اجرا شده و در نهایت نیز مورد موافقت شهرداری قرار نگرفته است.

صالحی با گلایه از برخی برخوردها در فضای مجازی عنوان کرد: مشخص نیست اینگونه رفتار با چه هدفی و شاید هم برای باج‌خواهی انجام می‌شود در صورت اینکه محل مورد اشاره برای بازدید و معاینه فنی کارشناسان و رسانه‌ها آماده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: شهرداری شیراز از محل بودجه عمومی این شهر هیچ اعتباری بابت اجرای آزمایشی سیمانکاری ۱۰ مترمربع نمای پروژه علی ابن حمزه که کلیپ آن در فضای مجازی منتشر شده هزینه نکرده است.

وی بیان کرد: مردم باید اخبار را از طریق خبرگزاری‌های رسمی و مطبوعات که ‌کار رسانه‌ای را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند پیگیری کنند و به گفته‌ها و خبرهای فضای مجازی هرگز اعتماد نکنند.

برچسب‌ها