تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس شیوه‌نامه طرح سوادآموزی اتباع خارجی امسال ۱۰۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۴۰۰ نفر در دوره انتقال تحت پوشش فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد نوروزی چگینی در حاشیه بازدید از فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی ناحیه ۳ شیراز، یکی از طرح‌های مهم این سازمان را در سال جاری در استان فارس طرح کمیساریا یا سوادآموزی اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: این طرح به استناد توافق‌نامه سه‌جانبه بین سازمان نهضت سوادآموزی، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطبان طرح سوادآموزی اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هستند ادامه داد: اجرای این طرح در استان فارس آغاز شده و لازم است شهرستان‌ها و مناطق مجری به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تمام مراحل اجرای این دوره اعم از ثبت‌نام، آموزش، برگزاری آزمون پایانی و اعلام نتایج تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به اتمام رسد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به بافت جمعیتی ساکن در شیراز، بیشترین جمعیت اتباع در ناحیه ۳ آموزش و پرورش زندگی می‌کنند. افزون بر این، به دلیل محرومیت این منطقه بخش زیادی از همشهریان شیرازی نیز در این ناحیه بی‌سواد و کم‌سوادند و از همین رو آمار این افراد در ناحیه ۳ بیش از دیگر نواحی است.

نوروزی با بیان اینکه کلاس‌های سوادآموزی طرح کمیساریا باید در مناطقی که اتباع خارجی مجاز به تردد زندگی می‌کنند تشکیل شود افزود: در این زمینه باید هماهنگی‌های لازم با اداره کل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری و نیز فرمانداری‌ها به عمل آید.

طبق آخرین آمار سرشماری در سال ۱۳۹۵ درصد باسوادی در فارس نزدیک ۹۰ درصد است. بیش از ۶ هزار لازم‌التعلیم نیز طی یک سال گذشته در این استان شناسایی شده است.