تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول از کشف و ضبط ۴۵ تن چوب قاچاق در این شهرستان استان خوزستان خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا فتح‌الهی شامگاه سه‌شنبه ۲۹ مهر گفت: این مقدار چوپ که از نوع بلوط، آکالیپتوس، کنار و کنوکارپوس است از چهار دستگاه کامیون و ۲ دستگاه وانت نیسان هنگام عبور از مسیر دزفول کشف و ضبط شد. افرادی به قصد سودجویی مقادیر زیادی چوپ جنگلی به ارزش حدود ۴۵۰ میلیون ریال از بیشه‌زارها و مناطق جنگلی شهرهای رامهرمز، اهواز، شوشتر، مسجدسلیمان، اندیکا و شمال دزفول بدون مجوز یا با مجوز جعلی بارگیری و به مقصد یکی از استان‌های شمالی قاچاق می‌کردند.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول، ۱۱ نفر در این پرونده قاچاق چوب برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دزفول معرفی شدند. در روزهای اخیر ۱۸ تن چوب قاچاق در دزفول کشف و ضبط شده است.

شهرستان دزفول ۴۷۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۳۵۰ هزار هکتار آن منابع ملی است. دزفول ۲۳۰ هزار هکتار جنگل دارد و حدود ۲۵ درصد از ۹۰۰ هزار هکتار جنگل‌های استان خوزستان در این شهرستان واقع شده‌اند. پنج هزار هکتار بیشه‌زار در حاشیه رودخانه دز، ۱۱۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل دست‌کاشت از دیگر منابع طبیعی دزفول است.