رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فراهم شدن ساز و کارها برای خرید توافقی زرشک سال قبل خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا قوسی با بیان این‌که مدیر و معاونان سازمان تعاون روستایی استان برای رایزنی درباره موافقت با خرید توافقی زرشک سال قبل به تهران سفر کرده‌اند، اظهار کرد: مقرر شد منابع و تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار استان قرار گیرد تا تشکل‌ها بتوانند کار خرید توافقی زرشک را از کشاورزان انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: ابتدا زرشک‌کاران به مراکز تعاون روستایی در شهرستان محل زندگی خود مراجعه و سپس میزان زرشک موجود خود و رقم فروش را اعلام کنند تا در گام بعدی کارشناسان تعاون‌روستایی برای نمونه‌گیری و ارزیابی کیفیت زرشک اقدام کنند.

قوسی با بیان این‌که قرار است زرشک به صورت توافقی خریداری شود و در مشهد و تهران به فروش برسد، اظهار کرد: به احتمال زیاد تا یک هفته دیگر جزئیات طرح خرید توافقی زرشک برنامه‌ریزی شود و دستورالعمل‌ها به نتیجه برسد.

وی به توافق بین کشاورز و تشکل برای خرید زرشک اشاره و اظهار کرد: توافقی بین طرفین باید انجام شود، قیمت تمام شده و سپس هزینه نگهداری برآورد می‌شود و بین ۱۵ تا ۲۵ درصد هم سود برای کشاورز در نظر گرفته خواهد شد. زرشک خوب و درجه یک به قیمت ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان خریداری می‌شود، همه تلاش بر این خواهد بود که پول کشاورز طی دو تا سه هفته به حسابشان واریز و با پول فروش محصول زرشک در بازارهای مشهد و تهران، دوباره کار خرید از کشاورزان ادامه یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به توافق با فروشگاه شهروند اشاره کرد و افزود: طبق صحبت‌های اولیه‌ای که توسط تعاون روستایی استان با این مرکز فروش انجام شده قرار است محصول امسال به صورت بسته بندی برایشان ارسال تا برای فروش اقدام کنند و علاوه بر این با اختصاص غرفه‌هایی در تهران، خود نیز برای فروش زرشک گام برمی‌داریم.