روزانه برای برداشت پسته در باغ‌های شهرستان رفسنجان به ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر کارگر پسته‌چین نیاز است و امسال هر یک از کارگران با دریافت کد در محل اسکان موقت مستقر می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، از آنجا که هرساله رفسنجان میزبان تعداد زیادی کارگر غیربومی از شهرهای استان کرمان و استان‌های جنوبی و شرقی بوده و این میهمانان در سطح شهر، در پارک‌ها و سایر معابر اقامت می‌کردند، امسال محلی برای اسکان این تلاش‌گران عرصه کشاورزی آماده شده است، محلی که بتوانند بدون دغدغه جا و مکان در امر کشاورزی باغداران را یاری برسانند.

حاج‌جعفری، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان در مورد کد کارگران فصلی گفت: این کد برای ساماندهی کارگران فصلی بوده که برای سال‌های آینده به‌عنوان بانک اطلاعاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته مجید فصیحی‌هرندی، فرماندار شهرستان رفسنجان در کنار تابلو و بنرهای راهنمایی که محل اسکان کارگران را به نمایش گذاشته باید پیام خوش‌آمدگویی هم عنوان شود چراکه این کارگران هموطنان ما هستند و در برداشت محصول به ما کمک می‌کنند. همچنین امسال تجمع و تردد در سطح شهر و پارک‌ها توسط کارگران غیربومی ممنوع است اما شهرداری پارکینگ شهربازی را آماده کرده که در فضای ۹ هزار متر مربع ایجاد شده است.

محمد مختاری، معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان از ایجاد ۵ چشمه سرویس بهداشتی و دو حمام خبر داد و گفت: محلی برای شست‌وشوی ظروف و لباس کارگران در نظر گرفته شده و شبکه آبرسانی و روشنایی هم فراهم شده است. برای استقرار نیروی انتظامی هم کانکس مناسبی تهیه شده است.

مختاری با ذکر این مطلب که باغداران برای تأمین نیروی مورد نیاز خود به محل اسکان موقت کارگران فصلی مراجعه کنند، عنوان کرد: از روز گذشته ۲۳ شهریور جمعیت این کارگران به رفسنجان رو به افزایش است.