معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سه اثر نمایشنامه‌نویس بوشهری در جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» برگزیده شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین زندگیان چهارشنبه ۱۹ شهریور افزود: جشنواره نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌ها توسط مرکز هنرهای نمایشی و با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. گشایش درب‌های نمایشنامه‌نویسی به روی نویسندگان سراسر کشور در قالب بچه‌های مسجد ازجمله هدف‌های برگزاری این جشنواره است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: سه نمایشنامه از هنرمند استان بوشهر در بین آثار راه‌یافته به بخش نهایی نخستین جشنواره سراسری گلدسته‌ها قرار گرفت که هر سه اثر به چاپ می‌رسند. نمایشنامه‌های «ترافیک»، «ماجرای نیمه‌شب» و «درام زباله‌ای» ازجمله آثار عقیل جماعتی هستند که در این جشنواره برگزیده شدند. نمایشنامه «ترافیک» در حوزه کالای ایرانی، «درام زباله‌ای» در حوزه فرهنگ شهروندی و برگزاری مراسم عاشورا و «ماجرای نیمه‌شب» ماجرایی عبرت گونه و بیشتر حول محور برکات توبه است.

وی ادامه داد: جماعتی پیش‌ازاین در سال جاری نیز، موفق به کسب مقام دوم در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان و مقام برگزیده جشنواره سینمایی زیر نظر بنیاد و سکه شده است. نمایشنامه‌های نهایی این جشنواره علاوه بر دریافت کمک‌هزینه از جشنواره مجوز چاپ و انتشار در مجموعه کتاب‌های گلدسته‌ها را دریافت می‌کنند. آثار منتخب همچنین در مجموعه کتاب «نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد» منتشر خواهد شد.