معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سه اثر نمایشنامه‌نویس بوشهری در جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» برگزیده شد.

جشنواره گلدسته‌ها

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین زندگیان چهارشنبه ۱۹ شهریور افزود: جشنواره نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌ها توسط مرکز هنرهای نمایشی و با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. گشایش درب‌های نمایشنامه‌نویسی به روی نویسندگان سراسر کشور در قالب بچه‌های مسجد ازجمله هدف‌های برگزاری این جشنواره است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: سه نمایشنامه از هنرمند استان بوشهر در بین آثار راه‌یافته به بخش نهایی نخستین جشنواره سراسری گلدسته‌ها قرار گرفت که هر سه اثر به چاپ می‌رسند. نمایشنامه‌های «ترافیک»، «ماجرای نیمه‌شب» و «درام زباله‌ای» ازجمله آثار عقیل جماعتی هستند که در این جشنواره برگزیده شدند. نمایشنامه «ترافیک» در حوزه کالای ایرانی، «درام زباله‌ای» در حوزه فرهنگ شهروندی و برگزاری مراسم عاشورا و «ماجرای نیمه‌شب» ماجرایی عبرت گونه و بیشتر حول محور برکات توبه است.

وی ادامه داد: جماعتی پیش‌ازاین در سال جاری نیز، موفق به کسب مقام دوم در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان و مقام برگزیده جشنواره سینمایی زیر نظر بنیاد و سکه شده است. نمایشنامه‌های نهایی این جشنواره علاوه بر دریافت کمک‌هزینه از جشنواره مجوز چاپ و انتشار در مجموعه کتاب‌های گلدسته‌ها را دریافت می‌کنند. آثار منتخب همچنین در مجموعه کتاب «نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد» منتشر خواهد شد.

کد خبر 547614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha