نماینده مردم بوشهر با تأکید بر توجه به مشاغل مردم ساحل‌نشین استان گفت: اگر معیشت و شغل مردم با یک بخشنامه دست‌خوش تغییر عمده و در واقع تعطیل شود، شیوه نادرستی است که باید مجریان و تصمیم‌گیران درباره این شیوه‌ها تجدید نظر کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، عبدالکریم جمیری در جمع دهیاران شهرستان گناوه با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا و با تأکید بر توجه به شغل ساحل‌نشینان استان بوشهر اظهار کرد: امرمعاش بیشتر مردم ساحل‌نشین استان بوشهر از طریق دریا و دریانوردی است که تسهیل در فعالیت این سخت‌کوشان جنوبی ضروری است. شغل ملوانی در تجارت دریایی را یکی از مشاغل مهم مردم ساحل‌نشین استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این راستا ته‌لنجی موردتوجه مردم این دیار است که باید برای رونق دوباره زندگی مردم ساحل‌نشین، نگاه‌ها به موضوع ملوانی و ته لنجی تغییر یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بیان کرد: در نشست با وزیر کشور، ابعاد مختلف موضوعات مربوط به کالای ملوانی بررسی شد افزود: خوشبختانه وزیر کشور همراهی خودشان را با دیدگاه‌های مطرح‌شده در مورد ته‌لنجی اعلام کرد. مقرر شد تا در جلسه‌ای که طی روزهای آینده با محوریت وزیر کشور و با حضور تمامی مسئولان مرتبط و تصمیم‌گیر در موضوع ته لنجی و کالای ملوانی در سطح ملی تشکیل می‌شود همین موضوع‌ها موردتوجه قرار بگیرد تا زندگی ساحل‌نشینان دوباره رونق یابد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با تأکید بر توجه به پیشگیری از کالای قاچاق خاطرنشان کرد: بارها تأکید شده اگر واقعاً مسئله پیشگیری از قاچاق است، ضمن شفافیت دستورالعمل‌ها و جامعیت آن، باید برنامه‌ریزی برای ایجاد شرایط مناسب صورت پذیرد و بعد اقدامات مقتضی به مرحله اجرا درآید زیرا بدون ایجاد زیرساخت نمی‌شود زندگی و معیشت و راه ارتزاق بخش قابل‌توجهی از ساحل‌نشینان را تعطیل کرد. اگر معیشت و شغل مردم با یک بخش‌نامه دست‌خوش تغییرات عمده و درواقع تعطیل شود شیوه نادرستی است که باید مجریان و تصمیم گیران در مورد این شیوه‌ها تجدیدنظر کنند.

در این نشست در کارگروه‌های تخصصی فرصت‌ها و مزیت‌های روستاها، چالش‌ها و مشکلات آن موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد برای جمع‌بندی و نهایی شدن راهکارها و اولویت‌گذاری اقدامات و پیگیری‌ها در جلسات آتی، مبنای کار و بررسی قرار گیرد.