تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

با شیوع ویروس «کووید ۱۹» و اهمیت حفظ سلامتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محرم امسال سبکی متفاوت از عزاداری و نذر کردن را تجربه می‌کنیم.

یکی از ابزار ضروری و مورد نیاز ما در این روزهای ماسک است. اگر علاقه‌مند ادای نذرتان در روزهای محرم هستید، به شما نذر توزیع و پخش ماسک را توصیه می‌کنیم. «طاهره درخشانی» مربی کاردستی و خلاقیت خانه فرهنگ اعتماد روش دوخت ماسک ساده را آموزش می‌دهد.

  • وسایل مورد نیاز
  1.  پارچه 
  2.  ۲ عدد دکمه 
  3. کش باریک 
  • نحوه دوخت 

برای دوخت ابتدا ۲ تکه پارچه را به اندازه ۳۲ در ۱۸ سانتیمتر برش بزنید. از قسمت داخل پارچه‌ها را روی هم قرار دهید. سپس طبق طرح، الگوی آماده شده را روی پارچه بگذارید و با سوزن ته‌گرد ثابت کنید. بعد از سوزن زدن دورتادور الگو یک سانتیمتر برای جای دوخت فاصله بگذارید و کار را برش بزنید. در ادامه ۲ قسمت مثلثی بالا و پایین را از سمت اریب به هم دوخت بزنید تا مانند ۲ پنس کوچک شوند. سپس دورتادور کار را بدوزید. فقط کمی ‌جا برای پشت و رو کردن قسمت باز پارچه باید باقی بماند. بعد از پشت و رو کردن قسمت باز را یا چرخ کنید یا کوک‌ریز بزنید. 
در پایان کار برای تمیزی ابتدا اتو کنید و سپس دو طرف تیزی کار را به اندازه ۵ سانتیمتر به رو تا بزنید و روی دو سر تیزی آن دکمه بدوزید تا بتوانید از داخل آن کش رد کنید. به این صورت ماسک برای استفاده آماده می‌شود.