معاون وزیر ورزش و جوانان درباره حواشی این روزهای فوتبال ایران توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد امروز درباره  مارک ویلموتس هیچ صحبتی انجام نمی‌دهم. من سخنگوی مهدی تاج نیستم که بخواهم درباره صحبت‌های او، جواب بدهم. بگذازید امروز را بدون ویلموتس پشت سر بگذاریم.

این مقام مسئول ادامه داد: در جام جهانی ۲۰۱۸ بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران را به دست آوردیم در حالی که در گروه مرگ قرار داشتیم.

علی نژاد تصریح کرد: در یک سال گذشته خصوصی سازی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال در دستور کار قرار گرفت. دولت ۴۰ سال در حال باشگاه داری بوده که این کار غلطی است. وزیر ورزش با جدیت این کار را دنبال می‌کند و هر هفته جلسه تشکیل می‌دهد. پیش بینی ما این است که در اواخر مهر ماه فرایند ورود ۲ باشگاه را به بازار سرمایه انجام بدهیم. برای هر ۲ باشگاه مجموعه‌های ورزشی تدارک دیده شده است. ۲ ورزشگاه به هر باشگاه داده شد و به نام آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: وزارات ورزش فقط برای استقلال و پرسپولیس جذب بازیکن خارجی را ممنوع کرده بود و تصمیم اخیر ممنوعیت همه باشگاه‌ها را سازمان لیگ گرفته که من هم این تصمیم را تایید می‌کنم. با بالا رفتن قیمت ارز تعادل قیمت بازیکن ایرانی و خارجی به هم خورده و تحریم‌ها باعث شده باشگاه‌ها نتوانند پول بازیکنان را پرداخت کنند و باعث شده این همه پرونده در فیفا داشته باشیم این تصمیم البته موقت است و دائمی نیست. ۱۰ درصد ابتدا سهام سرخابی‌ها وارد بازار سرمایه می‌شود و در ادامه ۱۰۰ درصد خصوصی می‌شوند.

معاون وزیر ورزش گفت: ما نمی‌توانیم در کار فدراسیون فوتبال دخالت کنیم. وزیر ورزش در اساسنامه قبلی یکی از اجزای مجمع فدراسیون فوتبال بود و فقط نقش نظارتی داشت، اما در اساسنامه جدید هم وزیر و هم معاون وزیر از مجمع کنار گذاشته شده اند و به همین دلیل هیچ دخالتی در تصمیمات فدراسیون فوتبال و مربی تیم ملی نداریم. ساختار اجازه دخالت نمی‌دهد و نمی‌توانیم کاری خارج از ساختار انجام دهیم. اگر این کار را کنیم ممکن است فوتبال تعلیق شود.