رئیس انجمن خوشنویسان تبریز با بیان اینکه بسیاری از استادان بنام خوشنویسی معاصر تبریز از شاگردان مرحوم استاد حسین رسام حقیقی بودند گفت: استاد رسام موسس انجمن خوشنویسان تبریز و پدر خوشنویسی تبریز بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یونس نصیری با اشاره به پیشینه هنری استاد رسام اظهار کرد: استاد رسام حقیقی دی ‌ماه ۱۳۱۸ در تهران چشم به جهان گشود. ایشان خوشنویسی را با استاد علی آقاحسینی در تهران آغاز کرد و بعدها به محضر استاد علی‌اکبر کاوه رسید. استاد رسام همچنین از یادگاران ۲ استاد بزرگ تاریخ خوشنویسی، یعنی سیدحسن و سیدحسین میرخانی بود. برادران میرخانی پایه‌گذار انجمن خوشنویسان ایران هستند.

وی اضافه کرد: استاد رسام سال ۵۴ برای تاسیس انجمن خوشنویسان تبریز به این شهر آمد و در طول سال‌ها حضور پرتلاش و مستمر در انجمن، چهره‌های مهمی را در خوشنویسی تبریز پرورش داد که از آن جمله می‌توان به مرحوم استاد بخت‌شکوهی، استاد وجدنیا، استاد فرزبود و استاد جدیدالاسلام اشاره کرد. هر یک از این استادان امروز از سرچشمه‌های خوشنویسی تبریز به شمار می‌روند.

رئیس انجمن خوشنویسان تبریز ادامه داد: تقریباً از اواخر دهه ۸۰، استاد رسام به دلیل کهولت سن، دیگر کمتر تدریس می‌کرد و ارتباطش با انجمن کم شده بود.

نصیری به ویژگی‌های هنری استاد رسام اشاره کرد و گفت: ایشان شاگرد برادران میرخانی و علی‌اکبر کاوه بود و از این رو، بیشتر پیرو خط قدما بود اما در عین حال، شیوه و سبک خاص خودش را در خط داشت. امروز می‌بینیم که اغلب خط‌ها شبیه هم است اما نستعلیق استاد رسام، در عین این‌که یادگار خط قدماست از حال‌ و هوای خاصی برخوردار بود.

استاد حسین رسام حقیقی صبح دیروز ۱۴ مرداد در ۸۱ سالگی پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.