رئیس انجمن خوشنویسان تبریز با بیان اینکه بسیاری از استادان بنام خوشنویسی معاصر تبریز از شاگردان مرحوم استاد حسین رسام حقیقی بودند گفت: استاد رسام موسس انجمن خوشنویسان تبریز و پدر خوشنویسی تبریز بود.

حسین رسام حقیقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یونس نصیری با اشاره به پیشینه هنری استاد رسام اظهار کرد: استاد رسام حقیقی دی ‌ماه ۱۳۱۸ در تهران چشم به جهان گشود. ایشان خوشنویسی را با استاد علی آقاحسینی در تهران آغاز کرد و بعدها به محضر استاد علی‌اکبر کاوه رسید. استاد رسام همچنین از یادگاران ۲ استاد بزرگ تاریخ خوشنویسی، یعنی سیدحسن و سیدحسین میرخانی بود. برادران میرخانی پایه‌گذار انجمن خوشنویسان ایران هستند.

وی اضافه کرد: استاد رسام سال ۵۴ برای تاسیس انجمن خوشنویسان تبریز به این شهر آمد و در طول سال‌ها حضور پرتلاش و مستمر در انجمن، چهره‌های مهمی را در خوشنویسی تبریز پرورش داد که از آن جمله می‌توان به مرحوم استاد بخت‌شکوهی، استاد وجدنیا، استاد فرزبود و استاد جدیدالاسلام اشاره کرد. هر یک از این استادان امروز از سرچشمه‌های خوشنویسی تبریز به شمار می‌روند.

رئیس انجمن خوشنویسان تبریز ادامه داد: تقریباً از اواخر دهه ۸۰، استاد رسام به دلیل کهولت سن، دیگر کمتر تدریس می‌کرد و ارتباطش با انجمن کم شده بود.

نصیری به ویژگی‌های هنری استاد رسام اشاره کرد و گفت: ایشان شاگرد برادران میرخانی و علی‌اکبر کاوه بود و از این رو، بیشتر پیرو خط قدما بود اما در عین حال، شیوه و سبک خاص خودش را در خط داشت. امروز می‌بینیم که اغلب خط‌ها شبیه هم است اما نستعلیق استاد رسام، در عین این‌که یادگار خط قدماست از حال‌ و هوای خاصی برخوردار بود.

استاد حسین رسام حقیقی صبح دیروز ۱۴ مرداد در ۸۱ سالگی پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.

کد خبر 537544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha