مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: طرح ابتکاری بانویار با هدف توسعه گردشگری، احیای صنایع دستی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی زنان در معرض مهاجرت در ۵۰ روستای کم برخوردار استان اجرا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، الهه غیناقی افزود: توانمندسازی زنان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به تغییر سبک زندگی مصرف‌گرایی در روستاها منجر خواهد شد.

وی بانوان روستایی را محور خانواده و قشر تاثیرگذار جوامع روستایی استان دانست و اظهار امیدواری کرد: طرح بانویار می‌تواند گام مثبتی برای رفع موانع تحقق اهداف روستای بدون بیکار گلستان باشد و اساسا تقویت زنان به‌ویژه در روستاها به قوی شدن بنیان خانواده منجر می‌شود.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری گلستان همچنین به اجرای طرح آموزشی همیار قانون برای افزایش آگاهی خانواده‌ها از حقوق کودک اشاره کرد و گفت: این طرح با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تربیت مربیان برای آموزش مسائل حقوقی و حقوق شهروندی و بالا بردن سطح آگاهی حقوقی افراد جامعه به‌ویژه مربیان و معلمان تدوین و رونمایی شد.

غیناقی ادامه داد: ایجاد نرم افزار بانک جامع اطلاعات زنان استان (سیمابر) و تدوین شاخص‌های عدالت جنسیتی و خانواده در سامانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از دیگر اقدامات حوزه زنان گلستان در یک‌سال اخیر است.

وی به توانمندی زنان گلستان برای حضور در سطوح بالای مدیریتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۷۶ بانو در سطوح مدیریتی استانی و شهرستانی مشغول خدمت هستند که در مجموع حدود ۱۲.۸۶ درصد از پست‌های مدیریتی کل استان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها