اشیا و اسناد قدیمی «سولقان» با بهره‌برداری ساختمان اداری این روستا در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

 دهیار سولقان با اعلام این خبر، گفت: «ساخت ساختمان اداری سولقان از ابتدای امسال آغاز شده و پیش‌بینی شده پس از بهره‌برداری، از اشیا و آثار باستانی مربوط به سولقان در تجهیز و تزیین فضای داخلی این ساختمان استفاده شود.»
«ابراهیم عسگری» با اشاره به اینکه ساختمان در بام دهیاری و در مساحت ۱۵۰‌مترمربع ساخته می‌شود، افزود: «معماری ساختمان، تلفیقی از معماری سنتی و مدرنیته است و ایجاد سالن اجلاس و دفتر واحد فرهنگی و اجتماعی از بخش‌های پیش‌بینی شده برای آن است. هم‌چنین، در بخشی از آن آثار، اشیا و اسناد قدیمی روستا به نمایش گذاشته می‌شود تا شهروندان از این مکان بتوانند بازدید کنند.»
او زمان بهره‌برداری این مجموعه را شهریورماه دانست و افزود: «پروژه تاکنون 65‌درصد پیشرفت داشته و امیدواریم شهریور ماه، همزمان با پروژه محوطه‌سازی مسجدجامع، عملیات عمرانی این مکان هم تکمیل شود.»
دهیار سولقان درباره پروژه محوطه‌سازی مسجدجامع «ابوذر» در روستا هم گفت: «در این طرح، یک معبر جدید برای‌ تردد شهروندان ایجاد می‌شود. هم‌چنین، پیش‌بینی شده بوستانی کوچک در نزدیکی مسجد ساخته و یک مخزن آب غیرشرب ایجاد شود تا مراجعه‌کنندگان به مسجد بتوانند در فضای آرام استراحتی داشته باشند. نام‌هایی هم برای بوستان انتخاب و به شورای اسلامی روستا پیشنهاد شده است تا با نظر اعضا، انتخاب شود.»