مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه از وضعیت خوب ازدواج در استان خبر داد و گفت: کرمانشاه بعد از کردستان، اردبیل و سیستان و بلوچستان رتبه چهارم ازدواج را در ایران دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق خدادادی به مناسبت روز ازدواج گفت: نرخ ازدواج در استان کرمانشاه در سال گذشته ۷.۷ به ازای هر هزار نفر جمعیت بوده و این در حالی‌است که میانگین نرخ ازدواج در کشور ۶.۴ به ازای هر هزار نفر جمعیت است و کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خدادادی بیان کرد: ۳ استان کردستان با نرخ ازدواج ۸.۳، اردبیل با نرخ ازدواج ۸.۱ و سیستان و بلوچستان با نرخ ازدواج ۷.۹ بالاتر از کرمانشاه قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه میانگین سن ازدواج بار اول را در زنان استان طی سال گذشته را ۲۳.۸ سال و در مردان ۲۸.۲ سال اعلام و تصریح کرد: در این زمینه تقریبا با میانیگن کشوری برابریم. میانگین سن ازدواج مردان استان در ۱۰ سال گذشته حدود ۲ سال و زنان حدود ۱.۵ سال افزایش یافته است.

وی از سیر کاهشی ازدواج در ایران و استان در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: علت اصلی این امر کاهش جمعیت جوانان در آستانه ازدواج است.